Senaste nytt

SAS höjer ombokningsavgift + ändrar feeder möjlighet

Emil123

Medlem
Såg detta på eurobonusguiden nyss, villkoren är ändrade för partnerswards. Samma avgift nu som för SAS awards. Feeders utanför Norden verkar borta med.

Ombokning:
”Ombokningar görs genom att kontakta kundservice. Ombokningsavgiften är 25 EUR / 250 SEK / 250 NOK / 175 DKK / 25 USD / 32 CAD per person för bokningar med flyg inom Skandinavien och Europa, och 75 EUR / 750 SEK / 750 NOK / 525 DKK / 75 USD / 96 CAD per person för bokningar med interkontinentala flyg.”

Feeders:
”Vår kundservice kan hjälpa medlemmar att lägga till anslutningsflyg (inklusive i annan reseklass) till befintliga bonusbokningar. Anslutningsflyg är sträckor från Norden till någon av våra navflygplatser: CPH, ARN, OSL, AMS, PAR, LON. Till exempel kan du lägga till UME–ARN–CPH till en befintlig bokning CPH–EWR. Att lägga till ett anslutningsflyg kostar 15 EUR / 150 SEK / 150 NOK / 100 DKK / 15 USD / 25 CAD per person.”

• Vår kundservice kan hjälpa medlemmar att lägga till anslutningsflyg (inklusive i annan reseklass) till befintliga bonusbokningar. Anslutningsflyg är sträckor från Norden till någon av våra navflygplatser: CPH, ARN, OSL, AMS, PAR, LON. Till exempel kan du lägga till UME–ARN–CPH till en befintlig bokning CPH–EWR. Att lägga till ett anslutningsflyg kostar 15 EUR / 150 SEK / 150 NOK / 100 DKK / 15 USD / 25 CAD per person.
  • Ombokningar görs genom att kontakta kundservice. Ombokningsavgiften är 25 EUR / 250 SEK / 250 NOK / 175 DKK / 25 USD / 32 CAD per person för bokningar med flyg inom Skandinavien och Europa, och 75 EUR / 750 SEK / 750 NOK / 525 DKK / 75 USD / 96 CAD per person för bokningar med interkontinentala flyg.

Väldigt luddigt. Så man kan inte lägga till feeders (för 150kr) exempelvis MIA-CUN om man har ARN-LHR-MIA. Utan då blir det 750kr i ändring.

Får ju verkligen hoppas att sökmotorn för partner awards förbättras

På något sätt kan jag förtå att de vill ta betalt då det skapar jobb - men se då för guds skull till att IT-lösningarna ni erbjuder faktiskt löser de problem som kunderna har INNAN ni börjar ta betalt. Jag tror många är villiga att lösa många av sina bokningar helt utan inblandning av kundtjänst om de bara kunde.

Står inget om detta påverkar EBD perk med befriade bokningsavgifter,men får anta att det är oförändrat.

Står inget om detta påverkar EBD perk med befriade bokningsavgifter,men får anta att det är oförändrat.
Vänta, har jag helt missat att EBD slipper vissa avgifter? :eek:

Varför står det inget om avgiftshöjningen på någon SAS-sida och bara facebook-gruppens ägares "privata" hemsida?

EDIT: Eller nu uppdaterades hemsidan för mig...

Last edited:
Toppen