Senaste nytt

SAS Gold Smart Pass

För mig Smart-pass är långsam om jag har mobildata aktiverat jämfört om mobildata är avstängt.

Menar du att NFC-taggen påverkas av att du har mobildata aktiverat? Blir den såpass påverkad av att mobilen sänder mer, att du har en PDP-context uppe?

Man kanske skulle göra ett test nästa gång i security, där brukar det kunna vara långsamt....

Mvh
/NotRyan

Jag skulle kunna tänka med att prova det. Det var kanske inte överraskning till någon. Hihi.
Det är ganska lätt ordnat. Klipp ut rfid-chippet, plasta in den i biokompatibel silikon, sätt på xylokainsalva på det ställe du vill ha chippet (exempelvis höger handleds utsida), gör ett snitt i längdriktning, pilla in chippet så ytligt som det går, sy igen med enkla suturer alternativt limma igen med biolim. På egen risk.

EDIT: Vill du inte göra det själv så kan en (mindre nogräknad) veterinär göra det åt dig, det är rutin med chipmärkning av hundar och katter. De får dock inte något smärtstillande eller lugnande.

Last edited:
Det är ganska lätt ordnat. Klipp ut rfid-chippet, plasta in den i biokompatibel silikon, sätt på xylokainsalva på det ställe du vill ha chippet (exempelvis höger handleds utsida), gör ett snitt i längdriktning, pilla in chippet så ytligt som det går, sy igen med enkla suturer alternativt limma igen med biolim. På egen risk.

EDIT: Vill du inte göra det själv så kan en (mindre nogräknad) veterinär göra det åt dig, det är rutin med chipmärkning av hundar och katter. De får dock inte något smärtstillande eller lugnande.

Lite renare än du har beskrivit det hade nog jag önskat det skulle vara om jag skulle få in något under huden. Åtminstone sterilt chip och desinfektion UNS för huden.

Toppen