Senaste nytt

SAS Go/Plus, meny

Idag har jag vid ett besök vid SAS huvudkontor framfört betydelsen av polarklämmans återkomst på inrikes samt också vikten av en liten kall måltid, tex sallad, som serveras på avgångar mellan 1600 och 1800 för att stilla hungern på oss arbetspendlare. Må väntan på polarklämman inte bli långvarig!
Ett stort tack även om jag numera inte flyger inrikes........men man kan hoppas att man sätter in den också på de Nordiska rutterna.....:):)

1433136146896516287873.jpg
Ny meny. Inrikes tycks det vara exakt samma utbud som tidigare.
Wraps (för barn) inom Europa är nytt va?
1433136319868-1511246452.jpg

Ny höstmeny från idag ser jag. Har inte detaljläst, men det ser ut som ett nytt öl-alternativ tillkommit. Även nya smoothie-alternativ! :p
Ser inte heller några skrivningar om begränsningar av antal dryck.

SAS

Efter att ha tittat lite mer på menyn så ser det ut som en klar förenkling. Det är bra.
Man nämner t ex inte alls någon skillnad på "domestic" och "within the Nordic countries."
Ingen renklämma. Ingen Champagne. Det är dåligt.

Man nämner t ex inte alls någon skillnad på "domestic" och "within the Nordic countries."
Om det här innebär att det inte är någon skillnad längre, är det storartat!

Men varför göra något enklare, när man kan utöka specialfallen? Den stora nyheten är ju att Lefsen nu kompletteras med Freia-choklad på norska inrikesresor! Alla som är sugen på riktigt dålig mjölkchoklad behöver inte längre beklaga sig för att SAS tog över några inrikeslinjer från Wideröe. Nu finns Freia även här!

Annars verkar de positiva nyheterna vara att det åter finnas en sandwich på Europa-linjer och att Mikkeller kom in i Norden-menyn.
I övrigt noterar vi även att det är Anton Berg istället för Lindt som är choklad-partner. Det sistnämnda har vi ju märkt av på SAS-choklad-linjer (JetTime) ett tag, där Lindt-kulan byts ut mot Anton Berg mintchoklad. Nu ändras även övrigt utbud.

Har inte detaljläst, men det ser ut som ett nytt öl-alternativ tillkommit.
Det finns numera 3 Mikkeller öl på burk, den "nya" American Pale Ale kom i somras i business på longhaul och vad jag hört kommer den snart finnas inom europa också kommer komplettera de två tidigare ölen på burk som funnits (Wit och red lager). Sen finns det ju en "special-öl" från Mikkeller (serie om 6 stycken olika) som bara finns longhaul SAS i limiterad utgåva (1888 flaskor).
Det är dock mer kul öl på väg från Mikkeller, dock ingen info än så länge om när dessa komemr ombord.

Toppen