Senaste nytt

SAS Go Light utan handbagage

FlyHi

Medlem
SAS har precis skickat ut en enkät till flera kunder, där det finns skärmdumpar av bokningssajten, där SAS Go Light inte längre har inkluderat handbagage.

Har hört dessa rykten ett tag och nu ber SAS kunder att hitta de billigaste biljetterna inklusive handbagage i denna undersökning.

Så mycket kan tyda på att vi behöver förbereda oss på att vanligt handbagage inte ingår på SAS Go Light i framtiden:

https://finalcall.travel/da/er-det-snart-slut-med-haandbagage-paa-sas-go-light-billetter/
 

Attachments

  • sas-no-cabin-bag-large.jpg
    sas-no-cabin-bag-large.jpg
    39,5 KB · Visningar: 348

adhoc76

Medlem
Gillar din vassa penna (eller vad det nu kan heta i ett forum som detta) @Berglund Även om jag inte alltid håller med dig så är det iaf uppfriskande! På den här punkten är jag helt enig. Bra att det kommer till uttryck innan argumenten om att SAS har blivit ett av de värre lågprisbolagen när det kommer till att ta betalt för delmängder. Det här är en enligt min uppfattning korrekt och välkommen förändring (om den nu genomförs).
 

J-Dog

Medlem
Inte mig emot. Ta bort handbagage och inför fritt incheckat bagage så kommer ARN-CPH att börja gå enligt tidtabell igen.

Fast är detta inte att mixa äpplen med päron. Nu pratar vi ju om att inte tillåta handbagage samtidigt som biljetten inte tillåter incheckat bagage. Är verkligen alla jätteglada att man inte får ta med sig nånting i huvutaget på en flygning?

Visst - om man måste betala för handbagage eller incheckat bagage är vi ju tillbaka till samma problem. Man får ett handbagage man har man betalat för det så tar dom med sig tre...
 

fcx

Medlem
Fast är detta inte att mixa äpplen med päron. Nu pratar vi ju om att inte tillåta handbagage samtidigt som biljetten inte tillåter incheckat bagage. Är verkligen alla jätteglada att man inte får ta med sig nånting i huvutaget på en flygning?

Visst - om man måste betala för handbagage eller incheckat bagage är vi ju tillbaka till samma problem. Man får ett handbagage man har man betalat för det så tar dom med sig tre...
Jodå, det är fruktsallad här. Men det förändrar inte min åsikt i sak.
 

Coalcandy

Medlem
Väldigt trist!
Hur många reser egentligen utan något bagage? Har svårt att tro att detta kommer leda till någon större förbättring ombord. Om det inte blir så att priset för handbagage och incheckat bagage blir väldigt lika. Då kommer ju de som vill resa billigt och klarar sig med handbagage köpa detta,bostället för att betala dubbla för incheckat bagage.
Nej, detta är bara ett trist trick för att smyghöja priserna utan att det syns i prisjämförelser osv.
 

fcx

Medlem
Väldigt trist!
Hur många reser egentligen utan något bagage? Har svårt att tro att detta kommer leda till någon större förbättring ombord. Om det inte blir så att priset för handbagage och incheckat bagage blir väldigt lika. Då kommer ju de som vill resa billigt och klarar sig med handbagage köpa detta,bostället för att betala dubbla för incheckat bagage.
Nej, detta är bara ett trist trick för att smyghöja priserna utan att det syns i prisjämförelser osv.
Absolut är det en smyghöjning, men för de som reser i par/familj går det ju att resa med mindre än en väska per person.
 

TP12

Medlem
Väldigt trist!
Hur många reser egentligen utan något bagage? Har svårt att tro att detta kommer leda till någon större förbättring ombord. Om det inte blir så att priset för handbagage och incheckat bagage blir väldigt lika. Då kommer ju de som vill resa billigt och klarar sig med handbagage köpa detta,bostället för att betala dubbla för incheckat bagage.
Nej, detta är bara ett trist trick för att smyghöja priserna utan att det syns i prisjämförelser osv.

På dagsresor har jag bara med mig en liten portfölj för datorn, laddare och anteckningsblock. Är väl inte helt ovanligt.

Är positiv till detta men gäller ju då också att SAS ser till att reglerna följs. Lär väl bli en ny boardingklass för dessa i så fall.
 
Toppen