Senaste nytt

SAS Friends & Family

Min fråga kanske redan har besvarats tidigare men om man tar SAS VIP Plus biljetter - är de ombokningsbara utan kostnad? Inom tidsramen som F&F kampanjen tillåter alltså. Kollar long haul CPH till Tokyo

Min fråga kanske redan har besvarats tidigare men om man tar SAS VIP Plus biljetter - är de ombokningsbara utan kostnad? Inom tidsramen som F&F kampanjen tillåter alltså. Kollar long haul CPH till Tokyo

SAS VIP Plus long haul har samma vilkor som "vanliga" SAS Plus-biljetter (i klassen Plus Saver).

Long haul är inte ombokningsbara utan kostnad, short haul är omboknigsbara/avbokningsbara utan avgift.

Nedan är förenklade regler för SAS VIP Plus long haul:

Ändringar: Ombokning kan göras mot en avgift. Vid uppgradering till ett högre biljettpris läggs mellanskillnaden mellan det betalade biljettpriset och det högre biljettpriset till.

Återbetalning: Biljetten återbetalas mot en avgift före avresa. Bränsletillägget återbetalas före avresa. Biljett och bränsletillägg återbetalas inte efter avresa.

Avgiften för ändring (utöver mellanskillnad) är €240.

Tack för svar Dino. Ska resa till NYC 3 ggr i år samt Tokyo och Hamburg men har ej datumen klara än. Tänkte därmed passa på o ta SAS Plus via F&F och eventuellt ta en ombokning men troligtvis lär det kosta mig mer än att jag bara avvaktar

Nu var jag klar med mina bokningar den här vändan. Blev följande:

ARN-CPH-BHX i juli i Go för 729:- (enkel)
ARN-OSL-EWR-ARN i okt i Plus för 5317:-
ARN-CDG-ARN i i feb 2017 i Go för 1025:-

Är då bara ca 1500 poäng från förnyat EBG men hoppas på Plusgrade åtminstone ena vägen till New York.

Jag föll för grupptrycket och bokade långhelg i IAD. Plus för 5351 sek är riktigt bra värde.

Kampanjen ska ju sluta 10 december, men det var bokningsbart (minst) fram till 12:e.

Toppen