Senaste nytt

SAS Friends & Family | Boka 24 april - 1 maj 2017

Men då skulle ju inte bonusresor täckas heller, där måste man ju vara medlem i en "klubb", och dessutom ha tillgång till en speciell valuta (poäng) som inte är fritt tillgänglig. Ändå så har i alla fall jag fått ersättning enl. 261/2004 på bonusresor.

Men medlemskapet i klubben, och möjligheten att tjäna poäng i den, är fullt tillgängligt för vem som helst.

Men vi kan debattera det där hur som helst, det som är intressant är ju klara domar. Visst blev någon BRA-biljett riktad till ungdom, eller om det var ICA-kortsinnehavare, nekad EU261 i den tråden?

Klickar jag till höger på bilderna för att gå till lågpriskalendern kommer jag från svenska sidan till den finska, men på svenska språket.
Självklart går det inte att välja annat än Helsinki som val av stad på avgången.
Har du sökrutorna till vänster? Fyller jag i uppgifterna där kommer jag vidare, på detaljnivå ser jag sedan VIP Plus och VIP Go.

På den resan (Arn-Lax över höslovet plus några dåligt-samvete-dagar) jag kollade var det dock 34 kronor billigare och bättre tillgång på Helgkampanjen igår morse. Båda var ändå ca 2000:- billigare för 2 vuxna och 2 barn än "En miljon billiga resor"..

Nog måste det finnas någon som rest på F&F-fare och som drabbats av försening/inställt flyg?

Skillnaden mellan SAS VIP Plus och SAS Plus Saver?
Plus saver är "vanliga" biljetter, VIP brukar tilhöra specifika kampanjer som F&F. Kan finnas olika regler i fare basis för dessa. Men för "den vanliga resenären" så är det nog ingen skillnad då båda tar en från A till B och samma saker ingår. Det finns betydligt färre VIP biljetter än saver biljetter i alla fall.

Plus saver är "vanliga" biljetter, VIP brukar tilhöra specifika kampanjer som F&F. Kan finnas olika regler i fare basis för dessa. Men för "den vanliga resenären" så är det nog ingen skillnad då båda tar en från A till B och samma saker ingår. Det finns betydligt färre VIP biljetter än saver biljetter i alla fall.

VIP Plus-biljetten motsvarar väl en ordinarie SAS Plus - dvs den är omboknings- och återbetalningsbar.
Åtminstone verkar det vara så på den bokning jag just funderar över, dvs en europabiljett.

Toppen