Senaste nytt

SAS Friends & Family | Boka 24 april - 1 maj 2017

Och för oss som inte kan danska ... Billiga flygbiljetter och flygresor – sök och boka flyg - SAS

upload_2017-4-21_21-38-15.png

Ok. Snabb fråga. Det verkar ju som om man kommer åt VIP-priserna redan nu med hjälp av ovan länk. Det set ut som om priserna är snarlika eller tom något högre än SAS helgkampanj. Exempelvis till New York. Tror ni att när kampanjen drar igång officiellt på måndag att priserna kommer sjunka då eller kommer de vara samma som är redan nu? New York ligger på ca 3000 t&r både VIP och kampanj. Vad brukar New York ligga på för Family & Friends?

Tack

Ok. Snabb fråga. Det verkar ju som om man kommer åt VIP-priserna redan nu med hjälp av ovan länk. Det set ut som om priserna är snarlika eller tom något högre än SAS helgkampanj. Exempelvis till New York. Tror ni att när kampanjen drar igång officiellt på måndag att priserna kommer sjunka då eller kommer de vara samma som är redan nu? New York ligger på ca 3000 t&r både VIP och kampanj. Vad brukar New York ligga på för Family & Friends?

Tack
Jag tror inte priserna sjunker alls. De priser vi ser nu är de som gäller.

SAS anställdas vänner och familj, och särskilt alla facebookvänner, är allmänheten.

"You may share the offer with your friends and family, but not via public channels. For example, sharing the offer with your friends and family via Facebook or Instagram is allowed, but not by using a public Facebook or Instagram site or other open forums."

Jag ser det som att det kommer vara svårt att hävda att biljetterna är öppet och publika, men det är min tolkning.

EG 261/2004: "3. Denna förordning skall inte tillämpas på passagerare som reser gratis eller till ett reducerat biljettpris som varken direkt eller indirekt är tillgängligt för allmänheten."

Gäller bara biljetter som är tillgängliga för allmänheten vilket inte Friends & Family är eftersom du behöver ett lösenord.
Men då skulle ju inte bonusresor täckas heller, där måste man ju vara medlem i en "klubb", och dessutom ha tillgång till en speciell valuta (poäng) som inte är fritt tillgänglig. Ändå så har i alla fall jag fått ersättning enl. 261/2004 på bonusresor.

Toppen