Nu förstår jag faktiskt inte vad du menar. Inget av det där är ju gratis idag på de billigare biljetterna. Kostnadstrukturen har med andra saker att göra. Dyra leasingkontrakt, dyra löner men framförallt väldigt mycket gamla skulder som en del andra bolag inte har. Norwegian har ju till exempel redan gått igenom en rekonstruktion och därmed kunnat börja om på nytt med långt mindre skulder. Att det inte går att tjäna pengar trots att man har statusprogram är ju direkt felaktigt. Lufthansa gruppen tjänar pengar trots att de inte har kopierat Ryanair och för SAS del är ju Eurobonusprogrammet det som är verkligt lönsamt. Att tro att det skall gå att känna pengar genom att vara ett nytt Ryanair låter mindre genomtänkt, för då finns ju ingen USP och då kan ju kunderna lika väl välja originalet.Cristoffer Cedergren skrev:Det är ju märkligt om så många flyger med SAS i jobbet resten av året, när det inte är chartersäsong, att SAS ändå går med förlust då. En ny ägare kommer behöva slakta kostnader rejält. Hej då lounger, fasttrack, gratis sätesval och extra bagage. Jobbigt att tänka på, jag vet, men det finns ingen annan väg.Klicka för att utvidga...