Senaste nytt

SAS FORWARD ny plan för att rädda SAS (22/2 2022)

Detta blir ju en konsekvens av att man prompt tvunget ska ha ett flygbolag under sin egen flagga, och inte låter det gå under utan fortsätter lappa och laga istället för börja om.
Kanonidé, vilka tror du kan backa den? De 8,500 anställda som förlorar jobben, eller 265,000 aktieägare som förlorar sin investering, eller kanske styrelsen eller VD'n?

Tre SR-inslag från i torsdags, som jag tycker ger en rätt bra överblick av läget.

Avnotering betyder väl att den som sitter med aktier blir kvar, det är bara det att det inte längre går att handla med aktierna på någon marknad?
Tvångsinlösen händer ju bara om någon har 90%, och Apollo uppges söka efter 70% andel.
Ett gäng småsparare lär fastna i den röran, antar jag.

Avnotering betyder väl att den som sitter med aktier blir kvar, det är bara det att det inte längre går att handla med aktierna på någon marknad?
Tvångsinlösen händer ju bara om någon har 90%, och Apollo uppges söka efter 70% andel.
Ett gäng småsparare lär fastna i den röran, antar jag.
70% Apollo och 30% Danska staten ger inte många småsparare kvar. Inte för att det lär finnas något värde i de gamla aktierna hsh efter kapitalintag.

Toppen