SK IT har vuxit rejält, hoppas de är kompetentare än den gamla stammen... ;-D
Ett uttryck för det är att SAS digital- och it-avdelning vuxit rejält sedan de stora neddragningarna för två år sedan. Från att ha legat på 120 medarbetare har den nu passerat 200 och fortfarande rekryteras fler – till det kan också adderas ett antal konsulter."
"Och det stannar inte där. Ett mål med det pågående förändringsarbetet, SAS Forward, är att utmana konkurrenterna, ligga steget före och bli ett helt digitaliserat flygbolag."
https://computersweden.idg.se/2.268...konkurrenter--vi-har-en-stor-digital-ambition"
”– Vi har en hög digital ambition – externa konsultbolag har sagt att vi är det bolag som har den största digitala ambitionen i Skandinavien just nu som inte är ett rent teknikbolag.”
Ja, det där måste säkert stämma. Det är helt orealistiskt att ett bolag som vill ha ett annat bolag som kund kan fjäska in sig genom att säga saker som kanske inte är helt sanna.
Men visst, de experimenterar också. Har en familjemedlem som jobbade för Scandit i USA vilka hävdar de har SAS som kund. Nu har hela deras arbetsstyrka fått gå, så de går väl omkull snart. Frågan är ju då vad som händer med deras smarta molnlösningar. Har iofs aldrig sett någon från SAS använda produkten Scandit har sålt till dem så kanske inte är något problem ändå.

Scandinavian Airlines - Scandit
SAS upgraded airport operations by scanning passports, boarding passes, luggage tags and meal vouchers with the Scandit-powered ground handling app.