SM i att tagga personer som inte har med detta att göra. Kan de inte hitta en bättre PR konsult som faktiskt kommer med något vettigt?Pilotfacket har köpt annonser på Instagram. Detta dök upp i mitt flöde i dag. Intressant sätt att bedriva avtalsförhandling.
Visa bifogad bild 128950
De kanske har hyrt in Amber Heards PR-konsulter efter att hon sparkade dem härom dagen?SM i att tagga personer som inte har med detta att göra. Kan de inte hitta en bättre PR konsult som faktiskt kommer med något vettigt?
Den här typen av marknadsföring känns nästan lite skrämmande faktiskt. Ledningen av SAS har nog garanterat bättre koll på ekonomin av SAS än Svensk pilotförening eller flygbolagets piloter. Det blir ren propaganda.Tonen skruvas upp. Nu annonserar svensk pilotförening på min facebook och låter hälsa att de gärna berättar för ledningen i SAS hur bolaget ska skötas:
Visa bifogad bild 128874
Du kan inte jämföra löner i UK, eller i Tyskland, Frankrike, USA etc. rakt av med svenska löner. Alla länder har sina egenheter och skillnaderna är oerhört stora ibland. UK (och USA) har extrema skillnader mot Sverige.sidenote -
"At Ryanair, captains based at London Stansted earn £135,600 (including contributions to a pension scheme). Dublin-based captains working for this company earn up to £156,150 (again, including pension scheme contributions). In the case of Ryanair, seniority does not affect the remuneration of captains in any way."
Pilot salary: How much do pilots earn in 2020? | iCadet.com
Bara betala dom ... herregud
Den här typen av marknadsföring känns nästan lite skrämmande faktiskt. Ledningen av SAS har nog garanterat bättre koll på ekonomin av SAS än Svensk pilotförening eller flygbolagets piloter. Det blir ren propaganda.
Nog känns det som ett lyxproblem när piloter har generellt sett bra löner och få arbetstimmar per år.
Jag jobbar säkert i medel 45 h i veckan, året runt. Med 5,5 veckor semester. Cirka 50 000 / månad. Jag kan inte strejka på grund av de villkoren, trots att jag gärna hade velat ha både högre lön och mer ledig tid. Blir faktiskt lite provocerande kan jag tycka. Speciellt då framföra ett fordon knappast är i närheten av lika krävande som många andra välbetalda jobb.
Som någon tidigare sa, trivs man inte med villkoren får man byta bolag. Att hota med strejk i ett företag som riskerar att gå i konkurs är helt ansvarslöst tycker jag personligen.
Är det 900h nu? Har för mig att det var 1000h innan och därför Ryanair jobbade 999h.Her var det mye epler og pærer.
I henhold til EASA sitt regelverk kan flyvende personell jobbe 900 blokk timer pr år. Det er timer fra pushback til block on ved ankomst. Tiden før avgang, mellom avgangene og arbeidet etter ankomst teller ikke med i BLH.
For de spesielt interesserte kan man lese seg litt mer opp på FTL før man sammenlikner flyvende personellet BLH med arbeidstid på bakken.
https://luftfartstilsynet.no/globalassets/dokumenter/regelverk/ftl-consolidated.pdf