Senaste nytt

SAS fortsätter med räddningsflyget!

Tobbe.O

Medlem
SAS ska fortsätta hjälpa drabbade av kriget i Ukraina med hjälp av deras ombyggda Boeing 737-700 (LN-RPJ). Hittills har maskinen hjälp över 1200 drabbade patienter :)

SAS - Gör skillnad varje dag!
Screenshot_20230714_143752_Messages.jpg


20230714_055634.jpg



 

apknug

Medlem

Hachans

Medlem
Finns det något annat brinnande behov för sjukvårdsflyg som SAS kan kapitalisera på?

Det pågår två krig i vårt relativa närområde så jag kan tänka mig att behovet finns.

Men ja, du nämner kapitalisera så det är väl det som det handlar om. En PR-kupp. Jag har svårt att se att inte detta jobb kunde skötts av ett ambulansflyg med en plats utan kräver en 737.
 

Jannes

Medlem
Med kapitalisera på menade jag helt finansiellt, finns det någon som köper ambulansflygtjänster av privata parter i Ukraina/Gaza?

Jag har ingen aning om hur SAS gjort tidigare, men flyger man ambulansflyget i aktiva krigszoner?

Man skulle ju tycka att det är bra att SAS hittar nytta för ett ambulansflyg, speciellt då jag gissar att Norska kungahuset betalar för nöjet.
 
  • Gilla
Reactions: fcx

Hachans

Medlem
Med kapitalisera på menade jag helt finansiellt, finns det någon som köper ambulansflygtjänster av privata parter i Ukraina/Gaza?

Jag har ingen aning om hur SAS gjort tidigare, men flyger man ambulansflyget i aktiva krigszoner?

Man skulle ju tycka att det är bra att SAS hittar nytta för ett ambulansflyg, speciellt då jag gissar att Norska kungahuset betalar för nöjet.

Ja, alltså det konverterades ju från början till att flyga skadade från Ukraina för att sprida ut dem på kontinenten.
 

apknug

Medlem
Varför i hela fridens dar står det flyget stilla? Och har tid att ahera privatjet?
Ja Norge äger ju inte äns SAS längre, vissa maktbalanser kanake aldrig ändras.

Det blir kanske som när Lottie Knutson flög ut sina egna charterresenärer på skattebetalarnas bekostnad, ja vad gör man inte för aktiekursen och eventuell bonus.....
 

Jannes

Medlem
Ja, alltså det konverterades ju från början till att flyga skadade från Ukraina för att sprida ut dem på kontinenten.
Kanske inte finns några sådana just nu då?

Och hela Gaza-kriget är så politiskt inflammerat att det vill man nog inte röra.
 
Toppen