lassefoppa
New member
Ryktet som snurrat ett tag har nu bekräftats.
SAS flyttar ut verksamhet – öppnar baser i london och spanien
SAS flyttar ut verksamhet – öppnar baser i london och spanien
Håller med dig (och facken) i detta. Låter konstigt tycker jag.mha321 skrev:Fortfarande fascinerad att man kan få lägre kostnader i London som är en av världens dyraste städer. Säger en del om produktionskostnaden i Skandinavien.Klicka för att utvidga...
Eller så är det jättesmart att skaffa en bas som ligger nära men snart utanför EU...Ville Fly Småland skrev:Är det inte lite riskabelt med London med tanke på att ingen vet vad som händer med trafikeringsrätter i Storbritannien?Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Eller så är det jättesmart att skaffa en bas som ligger nära men snart utanför EU...Klicka för att utvidga...
Ville Fly Småland skrev:Hur ska det funka utan brittiskt bolag och brittiskt trafikeringstillstånd? Och även om de kan skaffa detta kommer de att vara begränsade till linjer med ena benet i Storbritannien.Klicka för att utvidga...
Enligt pressmeddelandet: "SAS har därför beslutat att etablera ett nytt luftfartstillstånd (AOC) på Irland med operativa baser i London och Spanien".Ville Fly Småland skrev:Hur ska det funka utan brittiskt bolag och brittiskt trafikeringstillstånd? Och även om de kan skaffa detta kommer de att vara begränsade till linjer med ena benet i Storbritannien.Klicka för att utvidga...
Och en/två till Stavanger.Canadien skrev:SAS har 6 avgångar till ARN, 6 till CPH plus 5? Till OSL från Heathrow varje dag så det finns ett hyffsat underlag där.Klicka för att utvidga...
Kanske tom Göteborgslinjen från LHR kan återupptas med en bas i London ?Canadien skrev:SAS har 6 avgångar till ARN, 6 till CPH plus 5? Till OSL från Heathrow varje dag så det finns ett hyffsat underlag där.Klicka för att utvidga...
Knappast. Slotproblemen återstår, tanken var ju att kortsiktigt casha in genom att sälja just slottar.TasselT skrev:Kanske tom Göteborgslinjen från LHR kan återupptas med en bas i London ?/ TTKlicka för att utvidga...
Men varför göra LHR (om det nu är LHR som avses med "London") som ny bas om man inte kan expandera nuvarande trafiken därifrån ?Agö skrev:Knappast. Slotproblemen återstår, tanken var ju att kortsiktigt casha in genom att sälja just slottar.Klicka för att utvidga...
Det kanske helt enkelt sparar pengar. Hotell och traktamente för övernattande personal är dyrt, likaså skandinaviska löner för mark och ombordpersonalen (möjligen frånsett piloter) men vi lär väl bli varse i kommande årsredovisningar från SAS.TasselT skrev:Men varför göra LHR (om det nu är LHR som avses med "London") som ny bas om man inte kan expandera nuvarande trafiken därifrån ?/ TTKlicka för att utvidga...
Lägre kostnader givetvis.TasselT skrev:Men varför göra LHR (om det nu är LHR som avses med "London") som ny bas om man inte kan expandera nuvarande trafiken därifrån ?/ TTKlicka för att utvidga...
Republiken Irland låg inte i Storbritannien senast jag kollade.Meazza skrev:Enligtpressmeddelandet: "SAS har därför beslutat att etablera ett nytt luftfartstillstånd (AOC) på Irland med operativa baser i London och Spanien".Klicka för att utvidga...