Senaste nytt

SAS flyttar linjen Göteborg-London från Heathrow till Stansted

Inte oväntat..misstänkte bokningar sjunkit rätt rejält..och med den nya epregelbundna leisure frekvensen ger det inte mycket hopp. Det var ju dock inte direkt vad som kommunicerades av SAS..man skule behålla frekvensen sas det väl?

Det är väl bara gilla läget och flyga BA framöver..trist dock. Till och med Norwegian kommer ju ge bättre möjligheter än SAS framöver. Dåligt SAS..

Jag har inte lagt några bokningar på STN alls, men så vill jag inte flyga dit heller.

BA vill inte statusmatcha mot EBD, så det blir väl att ta svängen via FRA eller AMS i fortsättningen.

Göteborg brukar inte ha något anslutningsflyg förutom till/från Stockholm.
OT - I fredags så var SK142 GOT-ARN försenat pga av sent inkommande anslutande passagerare. Jag var ganska förvånad då jag, precis som den goda doktorn säger här, inte trodde att det ens existerar några flyg till ARN via GOT...?

OT - I fredags så var SK142 GOT-ARN försenat pga av sent inkommande anslutande passagerare. Jag var ganska förvånad då jag, precis som den goda doktorn säger här, inte trodde att det ens existerar några flyg till ARN via GOT...?
Billigaste vägen till London med SAS går just nu via GOT, även från Linköping (via CPH)...

Jag har åkt till LHR ett par gånger från Arlanda via Landvetter. Då har det varit samma kärra som körde bägge benen. Man får springa in och visa passet sedan snabbt till loungen för en tår eller två innan man kliver på igen.

Anslutningar från andra flygbolag finns via GOT. Har själv flugit SAS från Berlin Tegel till Arlanda via GOT. Så visst förekommer det.

Det är ju inte så att man inte haft något val. Denna linje har man valt att ge till konkurrenterna. Så det passar sig inte att påstå att konkurrensen nu är för hård. Ambitionslöst av SAS.

Toppen