Senaste nytt

SAS flyttar linjen Göteborg-London från Heathrow till Stansted

F-n vad jag måste ha läst slarvigt. Men får skylla på att jag satt i CX C mellan HKG-KUL när nyheten släpptes och att jag inte var tillräckligt noggrann när jag kom till loungen på KUL:oops:
 
Jag är rädd för att det här var ett mycket dumt drag av SAS. Med tanke på att alla de tre övriga aktörerna nu inför en morgontur, så kommer konkurrensen att öka och SAS kommer få svårt att behålla den prisnivå de haft på morgonflighten och nu blir det kamp om kunderna.

Visst att STN ligger bättre för de som skall norröver, men skall man väster/söder så finns det nu två alternativ - som SAS inte har en chans att konkurrera med. Synd för SAS! Synd för Göteborg!

Att BA börjar med tre dagliga flyg gör dem till ett seriöst alternativ både för London-resor men även som reell konkurrent ut i världen.
Skulle BRA (Malmö Aviation) ansluta sig till oneworld, då kommer beslutet blir ännu mer dyrköpt för SAS.
Synd för SAS! Bra för Göteborg?
 
Måndag – Fredag
SK 2567, avgång från Göteborg kl 07:00 med ankomst kl 07:50
SK 2569, avgång från Göteborg kl 17:50 med ankomst kl 18:40

SK2568, avgång från Stansted kl 08:30 med ankomst kl 11:15
SK2570, avgång från Stansted kl 19:20 med ankomst kl 22:05

Lördag
SK2567, avgång från Göteborg kl 07:25 med ankomst kl 08:15
SK2568, avgång från Stansted kl 08:55 med ankomst kl 11:40

Söndag

SK 2569, avgång från Göteborg kl 17:50 med ankomst kl 18:40
SK2570, avgång från Stansted kl 19:20 med ankomst kl 22:05

Jag noterade i tråden om:
Inofficiell BusinessClass.se-resa Göteborg-Heathrow/Stansted 2015-10-25--26 | Sida 7 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
att tiderna har ändrats på första flighten från STN. Jag såg att det inte bara gälde 26/10, så tittat över hur tiderna ser ut från 26/10 fram till julafton.

Det verkar som att tiderna helt har ändrats och att SAS har gett upp kampen om affärsresenärerna på GOT-London-linjen. De verkar bara flyga ett plan till London från Göteborg och att de slutar med morgonflighter. From 17/11 slutar de dessutom att flyga på tisdagar och from 28/11 försvinner lördagsflyget.

Tidtabellen ser ut enligt:
SK2567 Goteborg - London, Stansted
11:45-12:35 123.... (w47--> 12.....)
12:00-12:50 ...4...
18:55-19:45 ....5..
09:55-10:45 .....6. (31/10)
13:20-14:10 .....6. (7,14,21/11)
13:05-13:55 ......7

SK2568 London, Stansted - Goteborg
13:15-16:00 123.... (w47--> 12.....)
13:30-16:15 ...4
20:25-23:10 ....5
11:25-14:10 .....6. (31/10)
14:50-17:35 .....6. (7,14,21/11)
14:35-17:20 ......7

Det här är katastrof för linjen. Varför inte bara lägga ner den med en gång, om man ändå inte har några ambitioner för den..?
 
  • Gilla
Reactions: fcx
Katastrof för hela SAS...iom att Stansted är ny destination för SAS har jag råkat söka på fel Londonflygplats flera ggr på SAS.se och inte fått nån träff alls...såklart. Och i vissa lägen på sas bokningssida, tex som aktieägare, går det nu inte att boka till LHR. Strul och åter strul. Nu vet ju jag vad det beror på men tänker mig en oinsatt resenär som bokar till fel flygplats eller inte hittar några avgångar alls...
 
Jag noterade i tråden om:
Inofficiell BusinessClass.se-resa Göteborg-Heathrow/Stansted 2015-10-25--26 | Sida 7 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
att tiderna har ändrats på första flighten från STN. Jag såg att det inte bara gälde 26/10, så tittat över hur tiderna ser ut från 26/10 fram till julafton.

Det verkar som att tiderna helt har ändrats och att SAS har gett upp kampen om affärsresenärerna på GOT-London-linjen. De verkar bara flyga ett plan till London från Göteborg och att de slutar med morgonflighter. From 17/11 slutar de dessutom att flyga på tisdagar och from 28/11 försvinner lördagsflyget.

Tidtabellen ser ut enligt:
SK2567 Goteborg - London, Stansted
11:45-12:35 123.... (w47--> 12.....)
12:00-12:50 ...4...
18:55-19:45 ....5..
09:55-10:45 .....6. (31/10)
13:20-14:10 .....6. (7,14,21/11)
13:05-13:55 ......7

SK2568 London, Stansted - Goteborg
13:15-16:00 123.... (w47--> 12.....)
13:30-16:15 ...4
20:25-23:10 ....5
11:25-14:10 .....6. (31/10)
14:50-17:35 .....6. (7,14,21/11)
14:35-17:20 ......7

Det här är katastrof för linjen. Varför inte bara lägga ner den med en gång, om man ändå inte har några ambitioner för den..?
Mycket märkligt av SAS.
Göteborg brukar inte ha något anslutningsflyg förutom till/från Stockholm (vilket har direktflyg till London Heathrow) därför förstår jag inte orskaken av senareläggning av avgångerna.
 
Inte oväntat..misstänkte bokningar sjunkit rätt rejält..och med den nya epregelbundna leisure frekvensen ger det inte mycket hopp. Det var ju dock inte direkt vad som kommunicerades av SAS..man skule behålla frekvensen sas det väl?

Det är väl bara gilla läget och flyga BA framöver..trist dock. Till och med Norwegian kommer ju ge bättre möjligheter än SAS framöver. Dåligt SAS..
 
Mycket märkligt av SAS.
Göteborg brukar inte ha något anslutningsflyg förutom till/från Stockholm (vilket har direktflyg till London Heathrow) därför förstår jag inte orskaken av senareläggning av avgångerna.
Jag förstår inte heller hur SAS tänker här. Ska de lägga ner linjen och bara behöver skjutsa iväg alla som redan har bokat biljett?
 
Toppen