Senaste nytt

SAS flyttar linjen Göteborg-London från Heathrow till Stansted

Tonton

Medlem
Nu brukar jag inte åka via Göteborg eftersom "hemma" för mig är Linköping/Stockholm. Jag ser dock denna linje som lite positivt och kan verkligen tänka mig att routa ARN-GOT-STN då jag bor 5-10 min gångavstånd från Liverpool Street Station. Supersmidigt för mig isf. Att åka tunnelbana/taxi frå LHR till mig tar cirka 70 minuter med District Line. Bor på sista stationen i zone 1. Så kan nog korta ner restiden någorlunda genom detta.

Bör dock nämnas att jag egentligen inte är så exalterad på detta, då Stansted verkligen känns budget. Men som boende i East Londonså ser jag fördelarna också :D
 

Bryant

Medlem
Ska vi dra ihop ett gäng och åka på "sista" got - LHR turen?
Hade kanske varit kul.
En annan sak jag tänkt på är om SAS nu då kommer starta upp en egen lounge på stn eller om det blir den som nämns tidigare i tråden.

Jag funderade själv i de banorna igår. Dock fanns det inga bra (prisvärda) flighter LHR - ARN.
 

AABack2ARN

Medlem
Men hur blir nya tiderna då? Skall man jobba i London spelar det väl ingen roll var man landar eller?

Det beror väl på vilka tider man har på de nya flygen. Om det nu är så stort privatresande dit kanske inte en tidig morgonavgång smäller högst. Likaså avseende lounge på Stansted.
 

olo

Medlem
Det ser ut som om sista flygningen dit blir SK515, söndagen 25 oktober 16:30-17:40. Hem är den sista SK522 samma dag, 18:40-21:40.

Ska vi dra ihop ett gäng och åka på "sista" got - LHR turen?
Hade kanske varit kul.
En annan sak jag tänkt på är om SAS nu då kommer starta upp en egen lounge på stn eller om det blir den som nämns tidigare i tråden.

Kombinera med lounge hopping på T2 möjligtvis? :)

Ni läser mina tankar! Hade varit skoj!

Jag läste något om att det pratats på BC-träffen i Göteborg senast om en resa till LHR-T2. Rätt @David ?
 

David

Medlem
Ni läser mina tankar! Hade varit skoj!

Jag läste något om att det pratats på BC-träffen i Göteborg senast om en resa till LHR-T2. Rätt @David ?
En resa med lite annat tema planerades upp under Monks-träffen igår kring den sista GOT-LHR och första STN-GOT.
Inofficiell BusinessClass.se-resa Göteborg-Heathrow/Stansted 2015-10-25--26 | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

Tycker dock att vi skall försöka hitta något annat datum där vi åker XXX-LHR-XXX för att besöka loungerna.
 
Toppen