Senaste nytt

SAS flyttar linjen Göteborg-London från Heathrow till Stansted

Vilket skämt! Totalt bottennapp från SAS, -De kunde lika gärna bara lagt ner linjen.
Hade jag som Göteborgare haft viljan att flyga till Stansted så hade jag bokat med Ryan.
Själv så har jag använt linjen för transfer till annan Star Alliance på LHR, så i fortsättningen så får det bli BA.

Både ja och nej. British Airways tider från Göteborg är ju inte riktigt optimala fall man ska från Göteborg till London för att jobba där. Planet kommer sent till London och går tidigt.

SAS via CPH kommer fortfarande ge möjlighet till en full arbetsdag i London - om än med resultatet att hela dagen blir väldigt lång :(

SAS måste ju ha statistiskt underlag som visar på en extremt stor andel privatresenärer med London som slutdestination. Antar att de flesta med genomgående biljett via LHR redan sitter på BA-flight från GOT.

Bye SAS and hello British Airways. Kanske får vi 3 avgångar per dag med BA nu?
Det är nog inte helt okomplicerat för BA att utöka med en tredje flight. Då måste man omfördela sin slotter, att få fram en ny på LHR är i princip omöjligt. Återstår att se vad BA gör men lite dyrare biljettpriser är väl att vänta, marknadsekonomi 1A

Det är nog inte helt okomplicerat för BA att utöka med en tredje flight. Då måste man omfördela sin slotter, att få fram en ny på LHR är i princip omöjligt. Återstår att se vad BA gör men lite dyrare biljettpriser är väl att vänta, marknadsekonomi 1A
Mmm. Titta på direktflyget med Lufthansa och Brussels Airlines från Göteborg...

Ska vi dra ihop ett gäng och åka på "sista" got - LHR turen?
Hade kanske varit kul.
En annan sak jag tänkt på är om SAS nu då kommer starta upp en egen lounge på stn eller om det blir den som nämns tidigare i tråden.

Toppen