Senaste nytt

SAS Fast Track på Landvetter Utrikes (GOT)

Håller med i sak med det som sagts i de senaste inläggen men det bekräftar bara läget - sas ser Göteborg som en andrastad och flyger bara på ju bara dit från hub. Och inte bara sas.

Lufthansa gruppen ser också Göteborg som andrastad, och flyger bara dit från hub. De är betydligt större än sas och har fler hubbar.

Även tex air France, klm och BA flyger enbart dit från huvud hubbar.

Så sas gör samma sak som de andra allians bolagen (undantaget Oslo).

Vad gäller fyllnad så tycker jag sas flyg brukar vara hyfsat fulla också. Och med tanke på vad man brukar få betala på cph linjen så finns det ju definitivt betalningsvilja.

Även Norwegian flyger väl i princip från hub eftersom de har gott om hubbar i Spanien. Enda undantagen från mönstret verkar Ada Ryan och Wizz.

(kanske dags att bryta ut i en egen tråd?)

Men för att gå tillbaks till topic. Om sas skulle vara konsekventa så vore det snarare de som skulle sluta med FastTrack än de andra som skulle börja. Men det får vi verkligen hoppas det inte blir :)

Good point. I stand corrected. Av alliansbolagen alltså två som flyger till icke hub?
Japp, och det säger ju sig självt. Göteborg hade ju ett bolag med hub på GOT, City Airline som ju föll samtidigt som Skyways. De flesta av deras utrikeslinjer är väl upplockade nu av andra bolag tror jag.

Fast SAS har ju Oslo som hubb också, även om det nu är Widerøe som flyger rutten.
BA:s rutt till Cambridge förresten, antar att den är stängd sedan en tid?

Glöm inte BA8282 och BA8284 till Århus. Ingen BA hub vad jag vet:)
Dessutom finns BA8236 till Cambridge.

Glöm inte BA8282 och BA8284 till Århus. Ingen BA hub vad jag vet:)
Dessutom finns BA8236 till Cambridge.
Århus är spännande. Knappast en hub men BA är ju det största bolaget där. De har ju även Bromma-Århus. Någon som vet anledningen till de linjerna?

• Gilla
Reactions: olo
Århus är spännande. Knappast en hub men BA är ju det största bolaget där. De har ju även Bromma-Århus. Någon som vet anledningen till de linjerna?
Det är väl egentligen Sun-Air som kör rasande lönsamma monopollinjer till Oslo, Göteborg och Stockholm, BA har väl inte särskilt mkt med det att göra. Östra Jylland är ju t.ex. inte särskilt mkt mindre än Västra Götaland.

Toppen