mha321
Medlem
Håller med i sak med det som sagts i de senaste inläggen men det bekräftar bara läget - sas ser Göteborg som en andrastad och flyger bara på ju bara dit från hub. Och inte bara sas.
Lufthansa gruppen ser också Göteborg som andrastad, och flyger bara dit från hub. De är betydligt större än sas och har fler hubbar.
Även tex air France, klm och BA flyger enbart dit från huvud hubbar.
Så sas gör samma sak som de andra allians bolagen (undantaget Oslo).
Vad gäller fyllnad så tycker jag sas flyg brukar vara hyfsat fulla också. Och med tanke på vad man brukar få betala på cph linjen så finns det ju definitivt betalningsvilja.
Även Norwegian flyger väl i princip från hub eftersom de har gott om hubbar i Spanien. Enda undantagen från mönstret verkar Ada Ryan och Wizz.
(kanske dags att bryta ut i en egen tråd?)
Men för att gå tillbaks till topic. Om sas skulle vara konsekventa så vore det snarare de som skulle sluta med FastTrack än de andra som skulle börja. Men det får vi verkligen hoppas det inte blir
Lufthansa gruppen ser också Göteborg som andrastad, och flyger bara dit från hub. De är betydligt större än sas och har fler hubbar.
Även tex air France, klm och BA flyger enbart dit från huvud hubbar.
Så sas gör samma sak som de andra allians bolagen (undantaget Oslo).
Vad gäller fyllnad så tycker jag sas flyg brukar vara hyfsat fulla också. Och med tanke på vad man brukar få betala på cph linjen så finns det ju definitivt betalningsvilja.
Även Norwegian flyger väl i princip från hub eftersom de har gott om hubbar i Spanien. Enda undantagen från mönstret verkar Ada Ryan och Wizz.
(kanske dags att bryta ut i en egen tråd?)
Men för att gå tillbaks till topic. Om sas skulle vara konsekventa så vore det snarare de som skulle sluta med FastTrack än de andra som skulle börja. Men det får vi verkligen hoppas det inte blir