Senaste nytt

SAS familjekonto

Bra för er! Men jag vill nog inte att min frus poäng ska föras över till mitt konto längre. o_O Detta eftersom min fru har skaffat ett amex och vi ska försöka komma upp till en till 2-4-1.

Går överföringen att stänga av tror ni? Jag har precis värvat henne till Amex och jag vill INTE att de 12 000 poängen ska föras över till mitt konto! :eek:

Du får kontakta SAS och be SK-IT städa upp sin skit! :D

Kanske kunde nämna i samma samtal att några av deras kunder även har fått sina poäng hängda någonstans i luften på 10000 m höjd, t.ex. min frus 4000 p. som nu är puts väck! :mad:

Sorry var nog för snabb.. FÖRUT kunde man säga upp familjeöverföringen, men nu verkar det ej gå längre, det valet finns ej längre (likaså anslut familjemedlem verkar borta)

Går överföringen att stänga av tror ni? Jag har precis värvat henne till Amex och jag vill INTE att de 12 000 poängen ska föras över till mitt konto! :eek:

SAS familjekonto flyttar över influgna poäng till ett samlarkonto. Så hennes poängintjäning från annat än flyg går in på hennes EB konto. Så du behöver nog inte göra något :).

Bra för er! Men jag vill nog inte att min frus poäng ska föras över till mitt konto längre. o_O Detta eftersom min fru har skaffat ett amex och vi ska försöka komma upp till en till 2-4-1.

Räknas inte 2-4-1 poängen separat på AmEx. Alltså inte hos SAS. Så AmEx håller koll på hur många poäng du samlat. Samtidigt som dina poäng flyttas över till ditt kortinnehavarens egna EB-konto. Sedan flyttas de över till familjekontot.

Räknas inte 2-4-1 poängen separat på AmEx. Alltså inte hos SAS. Så AmEx håller koll på hur många poäng du samlat. Samtidigt som dina poäng flyttas över till ditt kortinnehavarens egna EB-konto. Sedan flyttas de över till familjekontot.

Problematiken sitter i att 2-4-1 vouchern är personlig, och fyller liten funktion om innehavaren inte har tillräckligt poäng på sitt eget konto. Därav vill de ogärna att poängen "smiter" vidare till annat konto :)

Toppen