Senaste nytt

SAS familjekonto

Det var precis det här som förvånade mig. Det står att poängen inte flyttas över men de kom ändå i samband med första överföringen av poäng från en resa.
Underligt, alla mina konton har kvar sina quizzpoäng. Dessutom har endast 1000 per leg flyttats av de europa flighter som min fru gjort. Tror det är för att man förut fick 1500 i GO och nu bara 1000

Måste försöka lära mig räkna rätt men hur får du det till 97 500 poäng? Om vi nu antar att vi är 2 vuxna och 2 barn.

Nej jag räknade med en vuxen och två barn. I normalfall ger en resa i Plus med byte i Köpenhamn 10 000 poäng. Vid trippelpoängkampanj blir det 30 000 poäng. Utöver det ger EBG 25% bonus vilket betyder 37 500 poäng till mig. Barnen är inte EBG. Totalt blir det 30 000 + 30 000 + 37 500 = 97 500 poäng.

Precis skapat ett familjekonto för mig och sambon. Första överföringen idag och alla hennes poäng, även de intjänade innan registreringen, fördes över. Tack SAS eller tack SAS IT :) hade annars tänkt betala för denna överföring vid nästa kampanj

Toppen