Senaste nytt

SAS första A340 som får nya kabinen

Velg heller rad 10. Partallsrader er mer private med bordet mot midtgangen og direkte tilgang til vinduet. I tillegg er det noe mer benplass.

Har ikke prøvd minikabinen, men tenker å gjøre det til Shanghai neste uke når oppgradering (OT/CU/poeng) går gjennom, om det fremdeles er ledig.

Rad 9 är inte att rekommendera:

1. Personalen i mitten där de förbereder mat är väldigt ljudliga, man hör hur de synkar med serveringen, drycken etc. Ex innan frukosten.
2. Maten tar slut när vagnen väl är framme i rad 9 (kanske t.o.m tidigare). Dock fick en pandion "reservera" mat i förväg.
3. Det kan vara rätt bökigt när det blir kö till toan.
4. Ljuset från mittenpartiet sipprar genom gardinerna när personalen går fram och tillbaks (jag är lite ljuskänslig trots att jag har en sån där ögonlapp).

Jag flög en "ny" 340 (OY-KBA) från LAX på söndag. Var bokad med LH F via München på eftermiddagen men drog en spontan bonusresa for att spara 7 timmar (och 7 timmar sparat efter a few nights in Vegas er värdt en hel del) och få uppleva nya C-kabinen...

Tyckte det var en trevlig hårdvara, riktig dålig film utbud, medioker soft product, lite ointresserad men erfaren personal. Bra sittkomfort, särskilt luftkudden.

Jämfört med LH som jag flög FRA-LAX på onsdag står det givetvis seg inte alls. Bemötandet til LH personalen er 10 av 10, hårdvaran även den magisk.

I fremtiden tror jag nog att jag kör LH F när billettene kostar ungefär det samma som SAS C...

Flyger SK903 imorgon, tidigare visade bokningen en A330-300 men nu när jag checkar in har vi fått en A340-300, någon som vet vilken maskin det är som är planerad för den flygningen?

Toppen