Senaste nytt

SAS första A340 som får nya kabinen

Då ser det ut som den femte A340 är klar. Ska bli kul att se vad premiärturen blir

image.png

Jag gissar på en första "testflight" till Washington :)

Allt beror väl på om man har tänkt skicka iväg OY-KBC direkt eller vänta. OY-KBC kommer hem från PVG på måndag och är tänkt att åka till SFO på tisdag. Samtidigt drar väl SK901/902 igång med stor maskin om 9 dagar och om inte LN-RKO är klar till dess så är man en maskin kort. Så man kanske väntar ännu längre innan man vågar skicka iväg OY-KBC? I så fall så kan ju första flighten för LN-RKG vara precis vart som helst. Varför inte göra det lite trevligare för resenärer till ORD som späker sig med LN-RKG i vanliga fall?

Allt beror väl på om man har tänkt skicka iväg OY-KBC direkt eller vänta. OY-KBC kommer hem från PVG på måndag och är tänkt att åka till SFO på tisdag. Samtidigt drar väl SK901/902 igång med stor maskin om 9 dagar och om inte LN-RKO är klar till dess så är man en maskin kort. Så man kanske väntar ännu längre innan man vågar skicka iväg OY-KBC? I så fall så kan ju första flighten för LN-RKG vara precis vart som helst. Varför inte göra det lite trevligare för resenärer till ORD som späker sig med LN-RKG i vanliga fall?

Ser att jag skrev fel. Menade in istället för LN-RKP.

Men, vi hade alla fel (nåja, två stycken :p). Rätt svar blev en tur till NRT redan idag. :)

Vet inte om det är relevant, fick just reda på att LN-RKP ska gå CPH-PEK den 5/4. Fick reda på det när min förbokade plats 23F inte längre existerar, det står en toalett där istället. Ingen big deal fick 24F istället. Dock så kunde dom inte ta bort min upgrade request till Plus för poäng som jag absolut inte vill ha nu. I såna fall blir det inlägg i tråden "SAS det här gjorde ni inte bra".
Agenten sa att PLUS var fullt så det skulle inte kunna hända, det kändes dock som han hade noll koll på läget (han trodde först det var nya kabinen).

Än så länge är det nya kabinen på returen den 13/4, får väl hoppas det blir så också.

Vet inte om det är relevant, fick just reda på att LN-RKP ska gå CPH-PEK den 5/4. Fick reda på det när min förbokade plats 23F inte längre existerar, det står en toalett där istället. I.

Då ses vi ombord! Blir första gången med "LAN-kärran" för min del. Har haft extremt dålig utdelning på OT på longhaul på sistone, så med min tur så får jag väl igenom uppgradering till Plus på denna...
Om man kollar tillgänglighet (som antagligen är det den du pratade med på SAS gjorde) så är alla bokningsklasser i Business och Plus nollade. Behöver ju inte betyda att båda kabinerna är fulla, men har man inte slutat sälja Plusbiljetter på detta plan (eller inbillar jag mig bara att jag läst det?) och att man tänkt up-op:a de som har bokat Plus och därför inte säljer fler biljetter i Business heller.

Blev en premiärtur för LN-RKG till Shanghai idag :)
Själv får jag nöja mig med den gamla kabinen :( (LN-KBC?) till San Francisco i morgon...

image.png

Toppen