Senaste nytt

SAS första A340 som får nya kabinen

Ja, jag funderade på samma sak. Sedan vandrade tankarna vidare och jag började fundera på varför man har dessa livery. SAS har det väl på 3-4 av sina plan? Är det ett krav från *A att man måste ha detta, eller vad är det som styr? Förlåt för att jag hamnade OT.
Mig veterligen är det ett krav från Star Alliance att några plan ska ha den liveryn.

Här jublade man kanske för tidigt. :(:( OY-KBM står kvar nere i Zürich. Kan det vara något som inte står rätt till med OY-KBM? Flera omkastningar har gjorts i omloppen och det verkar bli flera försenade avgångar idag. Samtidigt så borde ju både LN-RKH och LN-RKP vara tillgängliga? :confused:

Någon som vet mer?

8c817e59f4cdfabeffda49b660d72559.jpg

Nu lyfte hon

Då är fyra klara och en i Zürich. Så oddsen för nya kabiner blir allt bättre, framförallt till Asien där RKP inte är med i leken.
Enligt tidsplanen de visar i Scandinavian Traveller skulle inte RKG ner förrän i mitten av mars, kan man hoppas att de snabbat upp processen och kanske blir klara med även de sista två lite tidigare än som planerat slutet av juni?

Då är fyra klara och en i Zürich. Så oddsen för nya kabiner blir allt bättre, framförallt till Asien där RKP inte är med i leken.
Enligt tidsplanen de visar i Scandinavian Traveller skulle inte RKG ner förrän i mitten av mars, kan man hoppas att de snabbat upp processen och kanske blir klara med även de sista två lite tidigare än som planerat slutet av juni?
Frågan är om de kan det? Innebär inte sommartidtabellen ett tuffare tryck på kärrorna? Målsättningen kanske är att ha RKG klar till 27 mars.

Frågan är om de kan det? Innebär inte sommartidtabellen ett tuffare tryck på kärrorna? Målsättningen kanske är att ha RKG klar till 27 mars.
Sant, men samtidigt är planen att få de två sista klara till sista juni och då borde det väl vara samma problem. Vet inte om det kan hänga ihop med när sista nya 330an kommer från Airbus, Miami ska ju inte igång förrän efter sommaren så där borde finnas lite buffert i systemet.

Toppen