ResenärenLars
Medlem
Nu är LN-RKG i luften som SK9135 på väg mot uppfräschning.
Undra om hon har kvar sitt *A-livery eller ej?Och just i detta nu så gör sig OY-KBM klar att flyga hem till CPH, som SK9136.
Undra om hon har kvar sitt *A-livery eller ej?![]()
Mig veterligen är det ett krav från Star Alliance att några plan ska ha den liveryn.Ja, jag funderade på samma sak. Sedan vandrade tankarna vidare och jag började fundera på varför man har dessa livery. SAS har det väl på 3-4 av sina plan? Är det ett krav från *A att man måste ha detta, eller vad är det som styr? Förlåt för att jag hamnade OT.
Frågan är om de kan det? Innebär inte sommartidtabellen ett tuffare tryck på kärrorna? Målsättningen kanske är att ha RKG klar till 27 mars.Då är fyra klara och en i Zürich. Så oddsen för nya kabiner blir allt bättre, framförallt till Asien där RKP inte är med i leken.
Enligt tidsplanen de visar i Scandinavian Traveller skulle inte RKG ner förrän i mitten av mars, kan man hoppas att de snabbat upp processen och kanske blir klara med även de sista två lite tidigare än som planerat slutet av juni?
Sant, men samtidigt är planen att få de två sista klara till sista juni och då borde det väl vara samma problem. Vet inte om det kan hänga ihop med när sista nya 330an kommer från Airbus, Miami ska ju inte igång förrän efter sommaren så där borde finnas lite buffert i systemet.Frågan är om de kan det? Innebär inte sommartidtabellen ett tuffare tryck på kärrorna? Målsättningen kanske är att ha RKG klar till 27 mars.