Uppdatering: SAS ger ut EU-ersättningen men vägrar ersätta hyrbilen och icke-avbokningsbar hotellnatt. Försökte resonera med dem och komma fram till någon annan sorts kompensation men det gick såklart inte. Detta trots att jag fått skriftligt från deras support att det ska ersättas och att jag hänvisade till 2st beslut från Allmänna Reklamationsnämnden om mer eller mindre helt identiska frågor (24h försening till USA har resulterat i hotellnätter som inte kunde utnyttjas), där ARNs beslut är att flygbolaget ska ge ut ersättning för hotellet som inte kunde utnyttjas utöver EU-ersättningen. I detta nu skickar jag in en anmälan till ARN. Medveten om att deras beslut inte är bindande och att det kommer ta ett bra tag innan man hör något därifrån, men det här är numera en principsak och ren protest mot det urusla bemötandet man får hos SAS som lojal kund.
Gör mitt allra yttersta att välja alla andra bolag istället för SAS framöver. Så absurt trött på dem. Satt igår kväll och skulle boka en SAS-resa till Boston men nu blir det omväg via något annat land istället
Gör mitt allra yttersta att välja alla andra bolag istället för SAS framöver. Så absurt trött på dem. Satt igår kväll och skulle boka en SAS-resa till Boston men nu blir det omväg via något annat land istället