Senaste nytt

SAS förlänger status ett år pga Covid-19

M.K

Medlem
@Piffsan Inte för att vara den men nämnts flera gånger i tråden. ;) Jag har inte gjort någon MR och flugit mina privata resor med poäng hela 4x perioden. Jag tycker SAS hanterat detta bra och givit folk mycket generösa möjligheter detta kvartal att faktiskt höja sin status. Inte bara behålla nuvarande.

Som jag skrev på sidan 52 kommer det nya initiativ varav det första med 4x status redan lanserats. För er med dåliga nerver är det bara att köra några MR. Själv är jag inte orolig för mitt EBD i höst
 

Doctor-X

Medlem
Hej alla BC-are!
Pratade nyss med en väldigt bra hjälpsam på SAS kundtjänst som bl.a. upplyste om att igår meddelade SAS HQ till kundtjänst att de EBB medlemmar som har kvalificeringsperiod som slutar i september och oktober kommer att få sin status förlängt ett år till !!!!

Fantastiska nyheter till dem som inte gjort några MR men mindre roliga för bl.a. min familj som lagt ut åtskilliga tusenlappar på MR under 4*poäng perioden just då att den här förlängningen dröjde och att september kommer väldigt snart :mad:.. Just nu är vi inte alls nöjda med hur SAS hanterar sina kunder - under all kritik!! De som inte gjort några MR kanske inte heller är några dedikerade SAS-resenärer heller Hade bra mycket hellre spenderat alla dessa pengar på riktiga resor istället :mad::mad::mad:

Mao - kolla upp med SAS innan ni gör några MR och om ni har kvalificeringsperiod som slutar i september eller oktober!!

Låter underbart (för mig som har period okt), men inte för vara den som är den, men tror alla här som varit i kontakt med kundtjänst har fått höra något som sedan inte stämmer.
https://www.businessclass.se//forum/threads/agehalls-tio-budord-för-resenären.17994/
#3 Kundtjänst har ingen koll.

Hoppas såklart du har rätt, men detta behövs i skriftlig form, tyvärr.
 

Buffy

Medlem
Bra av SAS om det stämmer, dåligt för min plånbok att jag drog en MR igår. Bra för mig att det var trevligt sällskap härifrån och skönt att var i luften igen efter alldeles för lång tid som markbunden.
 

Taggen

Medlem
Hej alla BC-are!
Pratade nyss med en väldigt bra hjälpsam på SAS kundtjänst som bl.a. upplyste om att igår meddelade SAS HQ till kundtjänst att de EBB medlemmar som har kvalificeringsperiod som slutar i september och oktober kommer att få sin status förlängt ett år till !!!!

Fantastiska nyheter till dem som inte gjort några MR men mindre roliga för bl.a. min familj som lagt ut åtskilliga tusenlappar på MR under 4*poäng perioden just då att den här förlängningen dröjde och att september kommer väldigt snart :mad:.. Just nu är vi inte alls nöjda med hur SAS hanterar sina kunder - under all kritik!! De som inte gjort några MR kanske inte heller är några dedikerade SAS-resenärer heller Hade bra mycket hellre spenderat alla dessa pengar på riktiga resor istället :mad::mad::mad:

Mao - kolla upp med SAS innan ni gör några MR och om ni har kvalificeringsperiod som slutar i september eller oktober!!
Intressant att de låter sprida något som de inte gått ut med offentligt än. Surt naturligtvis men det fanns inget som sa att SAS skulle förlänga igen och inget som sa att SAS inte skulle förlänga igen. Ni tog en risk och gick tyvärr på en nit den här gången. Sedan är det intressant att tycka SAS är skit när de gör någonting mycket generöst som 4*poängen kampanjen och förlänger status igen. Om du nu har sependerat så mycket pengar borde de väl vara bättre som du skriver att boka riktiga resor direkt i t.ex. SAS Plus så får du många utav förmånerna som t.ex Guldstatus ger. SAS har trots allt inte tvingat er att göra en MR.
Men stort tack för att du delade informationen.
 
Toppen