Senaste nytt

SAS förlänger status ett år pga Covid-19

Buffy

Medlem
Surt för oss som har september, jag får ta en millage run i början på nästa vecka. Vågar inte chansa och hamna på 0 igen i LFG kvalificeringen.
 

Doctor-X

Medlem
Från Invitation to SAS EuroBonus Live | Sida 7 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor :

Var det bara jag som tyckte att det kändes som att det verkade som att efter 31a augusti är det slut på förlängningen av status och att man nu i april-juni har sin chans att flyga in statusen om man vill ha kvar den?

Undra om det blir (baspoäng x 1,25 som EBG/EBD) x 4 eller baspoäng x 4 + ((baspoäng x 1,25) - baspoäng)

Hade det på känn redan i mars vid deras live event, tyckte de sade det mellan raderna då. Jag har lyckats flyga ihop in ca 20.000p + AmEx Elite (20k) och SAS MC Premium (12k), med i kvalperiod sep-sep så guldet är säkrat - men med en sommar full med jobb och inga resor varesig i tjänsten eller privat kommer det bli omöjligt att återkvala till EBD.
 

Piffsan

Medlem
Hej alla BC-are!
Pratade nyss med en väldigt bra hjälpsam på SAS kundtjänst som bl.a. upplyste om att igår meddelade SAS HQ till kundtjänst att de EBB medlemmar som har kvalificeringsperiod som slutar i september och oktober kommer att få sin status förlängt ett år till !!!!

Fantastiska nyheter till dem som inte gjort några MR men mindre roliga för bl.a. min familj som lagt ut åtskilliga tusenlappar på MR under 4*poäng perioden just då att den här förlängningen dröjde och att september kommer väldigt snart :mad:.. Just nu är vi inte alls nöjda med hur SAS hanterar sina kunder - under all kritik!! De som inte gjort några MR kanske inte heller är några dedikerade SAS-resenärer heller Hade bra mycket hellre spenderat alla dessa pengar på riktiga resor istället :mad::mad::mad:

Mao - kolla upp med SAS innan ni gör några MR och om ni har kvalificeringsperiod som slutar i september eller oktober!!
 
Toppen