Senaste nytt

SAS "förenklar" för kunderna - byter namn på biljetter

Holy shit säger jag bara.

När jag fick den där undersökningen så tyckte jag det var så uppåt väggarna galet att jag inte kunde tänka mig att feedback skulle låta detta förslag gå vidare till ett faktiskt beslut. Glömde dock att det är SAS vi pratar om...

Vad är det för idiot som hittar på detta? Det finns uppenbarligen besparingsmöjligheter på den avdelningen iallafall.

Holy shit säger jag bara.

När jag fick den där undersökningen så tyckte jag det var så uppåt väggarna galet att jag inte kunde tänka mig att feedback skulle låta detta förslag gå vidare till ett faktiskt beslut. Glömde dock att det är SAS vi pratar om...

Vad är det för idiot som hittar på detta? Det finns uppenbarligen besparingsmöjligheter på den avdelningen iallafall.
Det var ett lite mer kontant sätt att uttrycka det som jag tänkte. :)

Förrvirrande värre... de närmar sig Brussels Airlines som kallar sina biljetter enligt nedan
  • Check&Go (en hbo-fare)
  • Light&Relax (normal inflexibel ekonomi)
  • Flex&Fast (flexibel ”halvpremium” ekonomi)
  • Bizz&Class (business)
Så en ”Go” med SAS är en vanlig eco, men en ”Go” hos Brussels är endast transport... och tvärtom med ”Light”. Solklart för kunderna... o_O

Får mig att tänka på när Ryan Airs VD pratade om att de skulle införa på nya klasser på transatlantiska flygningar. Även om det inte skulle vara det officiella namnet så tyckte han att deras businessbiljetter skulle beskrivas med termen ”beds and blowjobs” :)

• Gilla
Reactions: pep
Det finns många saker som SAS gör bra och får mig att må bra som kund, sedan överraskar SAS ibland med det motsatta... Förstår inte logiken som kund. Detta är ett exempel när jag som kund undrar...WTF?

Toppen