Senaste nytt

SAS får ta sig i kragen med sin Eurobonusshop!

Vad får dig att tro det? Detta är en cookie-baserad lösning så det spelar ingen större roll vilket IP du använder eller vilken routing dina paket tar.
Det finns VPN:er som filtrerar trafik ibland så det skulle kunna ställa till det, speciellt de som filtrerar bort annonser och liknande. Men är det en "ren" VPN så har det ingen betydelse nej.
 
Det finns VPN:er som filtrerar trafik ibland så det skulle kunna ställa till det, speciellt de som filtrerar bort annonser och liknande. Men är det en "ren" VPN så har det ingen betydelse nej.
VPN filtrerar normalt sett ingen trafik alls - det är en brandvägg som sköter det. Men OM man ska se det som att ett VPN filtrerar något är det på TCP/IP-nivå, dvs ganska långt under begreppet HTTP eller cookie.
 
VPN filtrerar normalt sett ingen trafik alls - det är en brandvägg som sköter det. Men OM man ska se det som att ett VPN filtrerar något är det på TCP/IP-nivå, dvs ganska långt under begreppet HTTP eller cookie.
Korrekt, jag skulle ha skrivit VPN-tjänst och inte bara VPN så hade det varit tydligare.

Hur som helst, problemet är att många webshoppar kör ett javascript-callback för att rapportera att ett köp har skett. Om då den domänen/ip:t callbacken sker till är bortfiltrerad så går aldrig anropet fram. En VPN-tjänst som jag testade för många år sen fungerade så att de i sin egen DNS satte annonsnätverk till 127.0.0.1/localhost och därmed slapp man se annonser när man anslöt via deras VPN-tjänst och använde deras DNS-server.
 
Hej på er!

Jag har läst ganska mycket nu i den här tråden och jag förstår er frustration.
Jag jobbar på SAS kundservice och vet alla instanser för efterregistrering.
Jag funderar på att skaffa en mailadress där ni som väntat så oerhört länge kan skicka in uppgifter på de köp som ni gjort. Så kan jag fixa det och hålla koll på att poängen kommer in.
Jag tror inte ens att jag får göra detta men jag läser hela tiden på facebook och på denna sida att servicen inte är bra.

Om ni har några frågor så kan ni skicka direktmeddelande till mig, så ska jag kolla läget efter helgen här.
 
Hej på er!

Jag har läst ganska mycket nu i den här tråden och jag förstår er frustration.
Jag jobbar på SAS kundservice och vet alla instanser för efterregistrering.
Jag funderar på att skaffa en mailadress där ni som väntat så oerhört länge kan skicka in uppgifter på de köp som ni gjort. Så kan jag fixa det och hålla koll på att poängen kommer in.
Jag tror inte ens att jag får göra detta men jag läser hela tiden på facebook och på denna sida att servicen inte är bra.

Om ni har några frågor så kan ni skicka direktmeddelande till mig, så ska jag kolla läget efter helgen här.
Hade varit toppen!
Har både problem med efterregistrering där jag fått vänta länge utan att något händer samt att poängen tar väldigt lång tid på sig innan de trillar in.
 
Hej på er!

Jag har läst ganska mycket nu i den här tråden och jag förstår er frustration.
Jag jobbar på SAS kundservice och vet alla instanser för efterregistrering.
Jag funderar på att skaffa en mailadress där ni som väntat så oerhört länge kan skicka in uppgifter på de köp som ni gjort. Så kan jag fixa det och hålla koll på att poängen kommer in.
Jag tror inte ens att jag får göra detta men jag läser hela tiden på facebook och på denna sida att servicen inte är bra.

Om ni har några frågor så kan ni skicka direktmeddelande till mig, så ska jag kolla läget efter helgen här.
Det låter ju underbart, vilken hjälte du är!
 
Toppen