Senaste nytt

SAS får ta sig i kragen med sin Eurobonusshop!

Tänkte handla lite julklappar idag men känner väldigt stor osäkerhet kring Eurobonus-shoppen just nu. Har ju funkat oftast men av det man läser sista månaden så verkar det vara stora problem. Vågar man ens köpa något just nu?

Tänkte handla lite julklappar idag men känner väldigt stor osäkerhet kring Eurobonus-shoppen just nu. Har ju funkat oftast men av det man läser sista månaden så verkar det vara stora problem. Vågar man ens köpa något just nu?
Du lär ju inte få mindre poäng än om du handlat på samma webbshop utan att gå via portalen. Men jag hade personligen inte valt ett dyrare alternativ via EBshop p g a strulen.

Är det någon som har fått svar från eurobonus angående saknade poäng under uppdateringen? Någon som kanske tagit någon print screen från sidan iom de hade extra poäng "black friday helgen"? Gjorde tyvärr inte det själv. Får tyvärr inget vettigt svar från dom själv.

Är det värt att handla några julklappar via EB-shoppen i år? Är det i så fall spara skärmdumpar på varje köp och manuell reclaim som gäller? Har det fungerat som det ska för någon i det sista?
Har inte fungerat och jag kör video capture sw på allt jag gör via portalen. Blir det tjafs skickar jag en länk till en fet avi fil så tar vi det därifrån.

Är det någon som har fått svar från eurobonus angående saknade poäng under uppdateringen? Någon som kanske tagit någon print screen från sidan iom de hade extra poäng "black friday helgen"? Gjorde tyvärr inte det själv. Får tyvärr inget vettigt svar från dom själv.
Inte hört ett pip från supporten på de 3 claim jag gjort. Tidigare har jag fått "tack för din efterregistrering" mail och svar efter några dagar från supporten.

Förresten, efter påpekande från både Refunder och SAS shopping att dessa inte går att kombinera så har jag tagit bort Refunder plugin för att vara säker på att jag har en "ren" SAS shopping experience. Jag TROR att jag tjänar mer på att få poäng mot Cash som jag sedan måste köpa poäng för men någon får jättegärna göra en kalkyl på det åt mig. Den som beräknar detta får en ANA eller Lufthansa pyjamas på posten. :)

(tänkte skänka bort i marknadsplatsen så why not).

Jeg har handlet gjennom Eurobonus-shoppen i flere år.

Prinsippet er i utgangspunktet ganske enkelt: Shoppen får utbetalt provisjon av nettbutikkene for å lede salg. På samme måter som blogger eller nettaviser. Det kan være et fast beløp per handel eller en prosentsats. Det spesielle her er at Eurobonus-shoppen fordeler dette videre til oss som handler gjennom dem. Basert på tracking/cookies spores altså min handel ved at mitt besøk via Eurobonus-shoppen blir registrert (en spesiell, unik link og url-adresse som gjør at nettbutikken automatisk skal koble dette sammen). Når handelen avsluttes i nettbutikken skal det så registreres som et salg med beløp og provisjon. Dette går automatisk og gjerne med eksterne annonse-selskaper (en slags megler for reklame og markedsføring på internett).

Går alt som det skal - og handelen registreres - så vil Eurobonus-shoppen få utbetalt et viss beløp i kroner og ører. Dette konverterer de så til Eurobonus-poeng (selskapet som står bak shoppen kjøper poengene fra SAS/EuroBonus og fordeler dette videre til deg og meg som kunder).
Det er nesten eksakt samme oppskrift som andre kick-back nettsider bruker - og problemene jeg og dere opplever er de samme over hele fjøla.
Jeg har brukt Kickback.no, Eurobonus-shoppen og ViaTrumf. Det jeg merker meg er at utfordringene med at enkelte handler mangler eller ikke blir registrert automatisk er noe av det samme. Men, Eurobonus-shoppen er etter min mening et godt alternativ da du som regel får poengene dine til slutt. Kickback og ViaTrumf er ikke like servicevennlige på dette punktet selv om de naturligvis følger opp alle reklamasjonene. Det er typisk at bruk av rabattkoder fører til at man går glipp av poeng. Rabattkodene kan nemlig være ekslusive for en annen nettside - som får provisjonen.

Siden det er helt essensielt at nettbutikken du handler i - faktisk registrerer at du kommer fra Eurobonus-shoppen, har jeg valgt å dedikere en nettleser til kun netthandel gjennom shoppen. I innstillingene har jeg fjernet alt av bokmerker, historikk og gamle cookies. Historikk og cookies slettes også hver gang jeg lukker nettleseren. Det er heller ikke instalert noen andre apper eller tillegg til nettleseren. Ad-blocker eller lignede som blokkerer reklame/annonser på nett, må du selvfølgelig ikke ha aktivert. Jeg har ikke installert det heller. Instillingene er optimalisert til å utlevere og spore handlene så godt som mulig under hver økt. Etter at jeg gjorde det slik, har det vært færre reklamasjoner fra min side, selv om det selvsagt oppstår nå og da. Hvis man er interessert i poengene, så koster det lite å sende en e-post eller henvendelse med vedlagt kopi av ordrebekreftelse/kvittering. Jeg tar vare på alle ordrebekreftelser - det lagrer jeg i en egen mappe i e-postklienten frem til saken er ferdig behandlet og poeng overført. Så følger jeg opp en gang i måneden eller en gang i kvartalet. Det funker helt greit det. Orker man ikke dette, så kan man fortsatt logge inn gjennom Eurobonus-shoppen og handle i de butikkene man likevel skulle bruke. Så får man i alle fall noe poeng.

Kan meddela att det INTE fungerade idag. Handlade från en butik jag gjort flera gånger och poängen har alltid registerats som kommande direkt. Idag, ingenting...

Nej nu lägger jag SAS shopping. Får bli andra lösningar framgent. Tråkigt då jag gärna fyllt på med flygpoäng.

Jag pratade med SAS EuroBonus plusdeal via telefon. Ringde inte det vanliga numret till EuroBonus, utan ett helt annat. Länk till kontaktuppgifter följer: SAS EuroBonus +Deal

De sade att de, som bekant, uppdaterar sidan. De kunde inte se några registrerade "klick" från mina tre senaste köp, som gjordes efter att uppdateringen av sidan startats. Fick också som svar att de först kan kika på det när sidan är helt uppdaterad. Frågade en följdfråga om när den nya sidan ska vara i bruk, och fick då som svar att sidan förhoppningsvis ska funka helt igen nästa vecka.

Detta är minsann en följetong...

Tack för kontaktinfon. De har tydligen en chatt på kontaktuppgifterna du refererar till. Så pratade med dom. Enligt kundtjänst uppdateras sidan fortfarande så inte helt i bruk ännu - var bara att avvakta, så kanske blir de poäng trots allt. Som tidigare personer skrivit. Poängen kommer väl tillslut, men ja. Kan ta tid. Rekordet från min sida är 8 mån för ett inköp

Är det korrekt uppfattat att alla köp som gjorts under perioden då sidan ändrats, som inte finns registrerade just nu måste efterregistreras manuellt alltså? Jag hoppades lite naivt på att alla skulle komma in när de hade fått ordning på nya portalen, men det låter ju inte så.

Är det korrekt uppfattat att alla köp som gjorts under perioden då sidan ändrats, som inte finns registrerade just nu måste efterregistreras manuellt alltså? Jag hoppades lite naivt på att alla skulle komma in när de hade fått ordning på nya portalen, men det låter ju inte så.

Inser att ni redan har svarat på detta ovan, var tvungen att läsa igen. Vilket krångel alltså.

Toppen