ekf
Medlem
Troligtvis så. Nåja, lika bra att byta lösenord på sitt SAS-konto i alla fall, för säkerhets skull...Låter mer som det klassiska med kapade lösenord mer än någon stor hackningsskandal. Det har ju inte varit direkt ovanligt.
Troligtvis så. Nåja, lika bra att byta lösenord på sitt SAS-konto i alla fall, för säkerhets skull...Låter mer som det klassiska med kapade lösenord mer än någon stor hackningsskandal. Det har ju inte varit direkt ovanligt.
SAS hörde av sig de har fiskat mot sitenHur fick du reda på det här? Obehörig transaktion eller hörde sas av sig till dig?
Och har obehörig transaktion men som jag själv inte sett förrän nu.SAS hörde av sig de har fiskat mot siten
Det är samma konto..är det alltså sitt vanliga konto man ska ändra på i så fall eller ett specifikt "sas köp massa skitgrejer för dyra poäng" shop konto?
Vad menar du? Har man satt upp en fejkad sajt och lurat användare att logga in där?SAS hörde av sig de har fiskat mot siten
Vad menar du? Har man satt upp en fejkad sajt och lurat användare att logga in där?
Samma lösen.Det är samma konto..
Verkar som att ett gäng gått på en phishingattack. Det är alltså inte shoppen som blivit hackad, ut ett gäng som inte varit uppmärksamma på vilken sajt de lämnade ut sitt lösenord till och vips var skadan skedd.
Nej jag tror inte det är så utan lösenorden fångade och stora saldon bort= diverse köp. Apple prylar osv. men de har upptäckt det på SAS Jag har inte varit inne där. Handlar inte ens i den där shoppen.Samma lösen.