Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Det här kortet funkar ju rätt bra. Gjorde just en jämförselse och inser att jag hittills i juni har dragit in mer poäng på MC Premium än jag dragit in på det vanliga Mastercardet totalt sett under de två senaste åren :)

50 poäng per krona på sas.se är verkligen inte dumt...

Också intressant att notera att poängen listas i app/på site medans beloppet fortfarande bara ligger under reserverat. Så har det kanske varit förut också, jag har bara inte hållit koll på det så noga då.

...50 poäng per krona på sas.se är verkligen inte dumt...

Ehum, några 50 poäng per krona på sas.se är det då rakt inte tal om!
I utgångsläget får man 25 poäng per 100 kr spenderade på sas.se men nu under juni, juli och augusti får du dubbla poäng, dvs 25x2 = 50 poäng per 100 kr spenderade på sas.se - men det är fortfarande en lååång väg ifrån "50 poäng per krona".

Det här kortet funkar ju rätt bra. Gjorde just en jämförselse och inser att jag hittills i juni har dragit in mer poäng på MC Premium än jag dragit in på det vanliga Mastercardet totalt sett under de två senaste åren :)

50 poäng per krona på sas.se är verkligen inte dumt...

Också intressant att notera att poängen listas i app/på site medans beloppet fortfarande bara ligger under reserverat. Så har det kanske varit förut också, jag har bara inte hållit koll på det så noga då.
Jag har noterat (redan med det vanliga kortet) att reserverade belopp ofta hamnar i poänglistan någon dag/timmar innan de står med på kontoutdraget. Har säker något med olika körningar att göra.

Ehum, några 50 poäng per krona på sas.se är det då rakt inte tal om!
I utgångsläget får man 25 poäng per 100 kr spenderade på sas.se men nu under juni, juli och augusti får du dubbla poäng, dvs 25x2 = 50 poäng per 100 kr spenderade på sas.se - men det är fortfarande en lååång väg ifrån "50 poäng per krona".

Damn. 50 per krona hade varit fantastiskt. Men tyvärr är det förstås precis som du säger, 50 per hundring. Men även det är ju riktigt bra.

Man ska få
  • 25 Extrapoäng/100 kronor när du köper flygbiljetter hos SAS
Jag tror mig ha sett nånstans att det är 25 poäng per hundring på "alla köp på sas.se" eller nån formulering åt det hållet.

Kan någon bringa klarhet i detta? Får jag 25 poäng per hundring även när jag betalar för annat än flygbiljetter på sas.se?

Jag försökte nyss köpa 1000 extrapoäng till kampanjpriset 170 kronor, bara för att testa om jag även skulle få 25 (x2) extrapoäng för köpet med Mastercard. Köpet gick inte igenom med MC (men det funkade med Amex) och nu har SAS lovat kolla på problemet (efter att MC konstaterat att felet inte låg hos dem).

Jag köpte 1000p på SAS för 170sek för att testa, det gav bara 15p/100 inte 25p/100, men dubblades pga kampanjen till 30p/100.

Ngn annan som fortfarande väntar på pointearnerkort? Beställde för över två veckor sedan och har inte hört ett pip

Toppen