Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Härligt då gör jag ett försök så får vi se hur det går. Håller även tummarna att SAS Eurobonus World Mastercard Premium förhoppningsvis kommer att ha stöd för Samsung Pay som dess föregångare så man inte behöver släppa runt på kortet :)
Det tror jag, verkar som att de flesta kort som är utfärdade av SEB kort händer stödet :)

Man får ett sms och antingen kommer de ut med det eller lämnar hos ett DHL-ombud om du inte är hemma. (dock inte alla DHL-ombud som tar emot express utan bara vissa och givetvis inte mitt närmsta...). Jag brukar ringa DHL så fort jag får ett sms och göra upp om vilket ombud jag vill ha leveransen till t.ex.

Detta var dåliga nyheter för mig, som är med i pilotfasen och ska få kort inom kort, eftersom jag befinner mig utomlands. Frågan är varför de skickar ut med DHL, istället för, som med det "vanliga" kortet, med vanlig post. Det skulle inte vara något problem för mig, eftersom jag har eftersändning av den. Men jag kan inte infinna mig för att personligen ta emot en försändelse eller hämta ut den hos ett ombud i Stockholm. Får kontakta SEB Kort och fråga om detta.

Detta var dåliga nyheter för mig, som är med i pilotfasen och ska få kort inom kort, eftersom jag befinner mig utomlands. Frågan är varför de skickar ut med DHL, istället för, som med det "vanliga" kortet, med vanlig post. Det skulle inte vara något problem för mig, eftersom jag har eftersändning av den. Men jag kan inte infinna mig för att personligen ta emot en försändelse eller hämta ut den hos ett ombud i Stockholm. Får kontakta SEB Kort och fråga om detta.
Korten skickas vanligtvis med vanlig post, men då Premium ännu inte är igång så kör de gissningsvis med DHL, för piloterna

DHL Express kommer pilot korten skickas med. Jag påtalade att jag åker utomlands tidigt nästa vecka, så dom skulle försöka snabba på försändelsen på något sätt. Tack och bock SAS Eurobonus Mastercard!

Kommer det inte i ett "vanligt brev" så de kan lägga det i brevlådan bara även om det är DHL som levererar det?

Kommer det inte i ett "vanligt brev" så de kan lägga det i brevlådan bara även om det är DHL som levererar det?
Det beror nog på exakt vilka rutor avsändaren kryssar i. Jag har ofta fått vanliga kuvert med DHL som jag behövt hämta ut på service ställe (vilket är kass jämfört med posten, vad gäller hur svårt det är att ta sig dit). Vet inte om jag någonsin varit med om att de lämnat det...

Ni får skilja på DHL, DHL Freight och DHL Express (finns säkert fler).
DHL Express ska aldrig lämna något i brevlådan om det inte är beställt så (tveksamt). I 9 fall av 10 kommer de inte ens in genom porten trots att portkod eller instruktioner står på fraktsedeln om man bor i lägenhet.
På senare tid har jag dock fått SMS från DHL om att jag har en försändelse på gång och jag har fått möjlighet att svara med eventuell portkod om jag vill ha det utkört, eller om jag vill få det till utlämningsbox/ställe. Åtminstone i Stockholm ligger dessa tätt. Vet inte om detta är en tjänst man måste köpa till eller om det alltid är så med DHL Express numera.

Jag fick också Point Earner-kortet i brevlådan idag men inget huvudkort. Där stod att det bara skulle vara att använda det nya Point Earner-kortet med gamla koden. Men den koden funkade inte nu i COOP:en. Så det verkar inte riktigt fungera än. Får ringa spjuvrarna på SEB imorrn.

Jag fick också Point Earner-kortet i brevlådan idag men inget huvudkort. Där stod att det bara skulle vara att använda det nya Point Earner-kortet med gamla koden. Men den koden funkade inte nu i COOP:en. Så det verkar inte riktigt fungera än. Får ringa spjuvrarna på SEB imorrn.
Har du aktiverat kortet på hemsidan?

Enkelt och lättförståeligt vore en årsavgift om 0:-(EBD+) och i steg om 500:- upp till 1500:- (EBB).

Så du menar att EBD ska få 12k baspoäng gratis varje år?
Tycker summorna är rätt vettiga i sig för vad vi nu vet om kortet. Att ge bort ett sådant kort gratis är inte ekonomiskt försvarbart. Det är som att Amex skulle börja ge ut Amex Elite gratis till Diamonds och högre.

Som Diamond så får man ju ett mervärde här helt klart då man sparar ca 700 kronor, det är en bra differentiering mot Guld kan jag tycka.

För 1500 kronor per år tycker jag det fortfarande verkar vara ett väldigt bra kort så jag tror inte att det är avgörande om man är diamond eller inte för att skaffa kortet.
Har inte kunskap nog att göra en djupare analys för vad som är ekonomiskt försvarbart men vill man differentiera statusnivåerna kanske 0:- för Diamonds är en väg att gå. 750:- är helt klart ett bra pris men "Gratis" klingar alltid bäst..:)

Toppen