Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Försöker förgäves hitta villkoren till kampanjen som gav dubbla poäng i januari (eller första månaden, lär väl funnit andra liknande tidigare i höst med liknande villkor).

Är det någon som vet ifall det fanns något maxtak på antal (dubbla) poäng man kunde dra in under denna kampanjmånad?

Försöker förgäves hitta villkoren till kampanjen som gav dubbla poäng i januari (eller första månaden, lär väl funnit andra liknande tidigare i höst med liknande villkor).

Är det någon som vet ifall det fanns något maxtak på antal (dubbla) poäng man kunde dra in under denna kampanjmånad?
Mig veterligen har det aldrig funnits något maxtak på dessa kampanjer, jag har heller inte sett några speciella villkor för kampanjerna.

Inte många villkor, men längst ner på bilden.

3DFBAA11-B4D1-47CA-8E44-04DDE48D69E7.png

Om man kommer upp i högsta premiumnivå för att man dragit in 200k poäng på de senaste 12 månaderna, men månaden efter hamnar man på 180k på löpande tolv, sänks premiumnivån då månaden efter?

Någon som vet?

Svar ja, när du nått en nivå så behåller du den nivån 12 månader framåt.

För varje månad görs sedan ny kontroll. Varje gång som du nu, på rullande 12 månaders period bakåt, uppnått en viss nivå, justeras giltighetstiden för din FlyPremiumnivå med en månad till framåt i tiden.

Exempel:
I december 2017 uppnådde du 200 000 Eurobonuspoäng över dina senaste 12 månader bakåt i tiden.
I januari 2018 görs ny koll och så länge som du i december 2017 uppnått lika många eller fler poäng än vad du gjorde i december 2016 (den månaden som nu inte längre skall räknas med) så uppdateras/förlängs din nivå med ytterligare en månad, från december 2018 till januari 2019.

Svar ja, när du nått en nivå så behåller du den nivån 12 månader framåt.

För varje månad görs sedan ny kontroll. Varje gång som du nu, på rullande 12 månaders period bakåt, uppnått en viss nivå, justeras giltighetstiden för din FlyPremiumnivå med en månad till framåt i tiden.

Exempel:
I december 2017 uppnådde du 200 000 Eurobonuspoäng över dina senaste 12 månader bakåt i tiden.
I januari 2018 görs ny koll och så länge som du i december 2017 uppnått lika många eller fler poäng än vad du gjorde i december 2016 (den månaden som nu inte längre skall räknas med) så uppdateras/förlängs din nivå med ytterligare en månad, från december 2018 till januari 2019.

Det var så jag hade uppfattat det, men SEB kundservice menade på att jag skulle åka ner. Då jag endast har denna månad på mig att få högsta nivån vill man ju vara säker på att man får behålla den ett år. :)

Skulle kört en HUACA men hade inte tid

Nja riktigt så är det inte. Du kan dra in noll poäng en månad men fortfarande förlänga perioden. Så länge summan av fönstret 12 månader bakåt inte går ner en nivå så är det lugnt.

Nja riktigt så är det inte. Du kan dra in noll poäng en månad men fortfarande förlänga perioden. Så länge summan av fönstret 12 månader bakåt inte går ner en nivå så är det lugnt.

Och när summan går ner, sänks man då direkt eller stannar bara 12månaders perioden utan förlängning?

Toppen