Såg detta på SAS EuroBonus Mastercards hemsida:
Vi utvecklar och uppgraderar kontinuerligt Fly Premium konceptet och enligt planerad utveckling kommer det att per oktober 2017 vara möjligt att:
kombinera Fly Premium med andra erbjudanden
boka standard bonusresor som enkel resa
boka en retur bonusresa med exempelvis SAS Go vid utresa och SAS Plus vid hemresa
boka en bonusresa som tillåter hemresa från annan ort än den vid utresan. Exempelvis utresa från Köpenhamn till New York och hemresa från Boston till Köpenhamn
Ja, du får dubbla poäng, dock 2x15p om du betalar in svensk valuta. Flera har dock rapporterat här om att de fått sina kort spärrade för Billhop/Betalo när de använt det för mycket.Gällande kampanjen med dubbla poäng i oktober. Om jag betalar räkningar på billhop för t.ex. 20,000 kr får jag då dubbla poäng där och därmed får 40 poäng per 100 kr?
Kundtjänst skrev:Hej!
Den här typen av transaktionen kategoriseras som kontantuttag. I våra kort har vi en kontantuttagsgräns.
Du kan ta ut maximalt 10 000 kronor per 24 timmar och 20 000 kronor per 96 timmar.
Angående de problem som har varit med MC Premium, är det någon som har haft problem i Italien eller Estland?
Det är åt de hållen mina höstresor kommer att gå och det skulle ju sitta fint att använda Premium för mina flyg-, hotell och övriga utlägg
Jag har dröjt med att uppgradera pga alla rapporter om strulande kort och har, sedan jag sa upp SAS Diners, för närvarande endast SAS MC med kredit. Har ju andra kort men det känns surt att behöva falla tillbaka på backupen med ett rent debet-kort och förlora alla poängmöjligheter.