Senaste nytt

SAS Eurobonus statusmatch från flera andra europeiska bonusprogram (officiell länk)

palmen

Moderator
Det har tidigare idag cirkulerat ett formulär med statusmatch till Eurobonus. Många frågor väcktes om den var legit eller ej.

Den finns nu på flysas.com med länkning till samma formulär som innan (vad jag kan se).

Gäller för de som har status hos följande program.
Miles & More
Miles & Smiles
BA Executive Club
Finnair Plus

Tidigare tråd som nu är låst om folk vill läsa den

Fattar jag rätt ska man ha 5 SAS-flighter innan 31/3 -25 för att behålla Guldet om man matchar sitt Emerald. Ska ner till Nederländerna i början av september, så detta kom ju som en glad överraskning. Då ska vi se till att dom bokar SAS med fyra flighter i stället för KLM, med motiveringen att det blir billigare :D

Stämmer detta påminner det ju nästan om när SAS hade en drive i början på 2000-talet där man blev guld om man hade 20 ben under typ tre månader. Fick in fem resor Malmö-Umeå på studentbiljetter under den perioden. Men inrikesloungen i T4 på ARN var ju inte så kul:rolleyes:

Har EBG som är inne på grace sedan 31/5 och skickade in för att matcha mitt ärligt influgna Senator och fick svar efter 1 minut att min matchning gått igenom:

Regarding your application to match your Miles & More
with number XXX to EuroBonus and your EuroBonus number: XXX

We are delighted to inform you that your application is approved, and you will receive a status Match in EuroBonus!

Allow up to 10 business days for us to upgrade your tier level to EBG.

En datapunkt för oss som är Emerald, högsta inom One World. Misstänkte att dom ville ha mera dokumentation. Fick ett svarsmail någon dag efter det att jag fyllt i formuläret. Dom vill ha info om ytterligare tre saker:

-1) Screen shot på kort med befintligt status (högst förståeligt)
-2) Kopia på pass, där passnummer kan maskas, men namn, nationalitet och utgångsdatum framgår ("make sense")
-3) "Transaction statement" för de senaste 90 dagarna (öhh, eller vill dom dubbelkolla att man är aktiv, annars borde 1) vara bevis nog)

Det har tidigare idag cirkulerat ett formulär med statusmatch till Eurobonus. Många frågor väcktes om den var legit eller ej.

Den finns nu på flysas.com med länkning till samma formulär som innan (vad jag kan se).

Gäller för de som har status hos följande program.
Miles & More
Miles & Smiles
BA Executive Club
Finnair Plus

Tack drog in en match ifrån Finnair Gold, flyger eventuellt KLM senare så blir perfekt!

We need additional proof of your other airline membership sent to us in order for us to evaluate a potential status match.

Please reply to this email and include:

1. European Passport copy (you can mask the Passport number)
- Full name, expiry date, and country of citizenship must be visible.
OR (if non-European passport) - Passport + proof of residence in Europe.
(Valid proof such as utility bill, phone bill or similar).
2. Screenshot or photo of your FFP loyalty card
- Your loyalty number , full name, and tier must be visible.
3. Account transaction statement for the last 90 days for your BA Executive Club account showing activity.

NB: All documents will be erased from us after verification process.

Thank you for your understanding.
Allow up to 10 business days processing once we have received all the requested documents.

Sincerely yours,
EuroBonus team

Detta för ett EuroBonus-konto som öppnades i Skandinavien för år sedan som alltid har haft adresserna i Skandinavien.

Toppen