011430121
Medlem
Jag hade förmånen att vara EBP i 5 år.
När det första 2 åren hade gått (på den tiden var man EBP i 2 år) så kom det ett brev där det stod att jag var en mycket frekvent resenär hos SAS, jag tillhörde de få som hade fått förlängt EBP, och när dessa två år var tillända så kom det ytterligare ett år, för att jag hade gjort en mycket förtjänstfull insats för SAS.
Jag tycker att SAS använder EBP på ett smart sätt, man får trogna kunder att bli ännu trognare, tror inte att man blir EBP om man reser ”bara” har 5 resor i C klass på långlinjerna även om det är år efter år.
Man räknar nog både antal flygningar och vad man har betalt för biljetterna.
Om man bara räknar in pengarna så skulle nog alla TP:are hos SAS var EBP.
Visst kan man ha fördelar med andra bolag än SAS med ett EBP.
Personligen skulle jag flyga BUD-FRA-ARN med LH och vi fick teknik problem ifrån BUD och blev ca 1,5 timar sena ut och när vi skulle gå ombord så frågade LHs stationschefen om han fick se mitt Eurobonus kort och efter att han såg att det var EBP, så sa han att Lufthansa beklagar förseningen och kompenserar med en UG till C klass, var bokad i M, och meddelade att jag skulle missa min anslutning i FRA men han hade även meddelat FRA att jag skulle ha en UG på flygningen från FRA-ARN När jag frågade hur han kunde veta att jag var EBP så sa han att han hade sett min ”lilla” bricka på väskan.
När jag kom till FRA stod en dam vid ankomst gaten och hade en skyllt med mitt namn och så fick jag ett nytt bordning kort, utan att behöva gå till en transfer incheckning eller få det utskrivit i loungen.
Sedan finns det hur många förmåner som helst som jag har haft på SAS som EBP:are, men det skall jag inte tråka ut Er med nu.
När det första 2 åren hade gått (på den tiden var man EBP i 2 år) så kom det ett brev där det stod att jag var en mycket frekvent resenär hos SAS, jag tillhörde de få som hade fått förlängt EBP, och när dessa två år var tillända så kom det ytterligare ett år, för att jag hade gjort en mycket förtjänstfull insats för SAS.
Jag tycker att SAS använder EBP på ett smart sätt, man får trogna kunder att bli ännu trognare, tror inte att man blir EBP om man reser ”bara” har 5 resor i C klass på långlinjerna även om det är år efter år.
Man räknar nog både antal flygningar och vad man har betalt för biljetterna.
Om man bara räknar in pengarna så skulle nog alla TP:are hos SAS var EBP.
Visst kan man ha fördelar med andra bolag än SAS med ett EBP.
Personligen skulle jag flyga BUD-FRA-ARN med LH och vi fick teknik problem ifrån BUD och blev ca 1,5 timar sena ut och när vi skulle gå ombord så frågade LHs stationschefen om han fick se mitt Eurobonus kort och efter att han såg att det var EBP, så sa han att Lufthansa beklagar förseningen och kompenserar med en UG till C klass, var bokad i M, och meddelade att jag skulle missa min anslutning i FRA men han hade även meddelat FRA att jag skulle ha en UG på flygningen från FRA-ARN När jag frågade hur han kunde veta att jag var EBP så sa han att han hade sett min ”lilla” bricka på väskan.
När jag kom till FRA stod en dam vid ankomst gaten och hade en skyllt med mitt namn och så fick jag ett nytt bordning kort, utan att behöva gå till en transfer incheckning eller få det utskrivit i loungen.
Sedan finns det hur många förmåner som helst som jag har haft på SAS som EBP:are, men det skall jag inte tråka ut Er med nu.