Senaste nytt

SAS EuroBonus Pandion - Vad krävs och vilka är förmånerna?

Men nu blir jag avis.. Flyger ju ofta över dagen till London, dit 7.55 hem 18.05 men inte har jag då fått mig några glas... Vill ha! :)

Har varit Pandion i 2 år och hoppas kunna fortsätta vara det ett tag till... I brevet som man får när nivån utdelas så står det att det är de 1500 st som reser mest med SAS som får nivån. Oftast har man stora fördelar av att vara Pandion, men i bland är det nästan lite pinsamt ffa när de andra passagerarna med förundrad blick funderar på varför man erbjuds gratis mat, dryck eller nytt bättre säte. Tyvärr sker oftast sätes erbjudandet när man redan har satt sig på plats och allt ligger längst in på hatthyllan... allt som oftast tackar jag nej till att flytta någon rad längre fram pga det.

Har varit Pandion i 2 år och hoppas kunna fortsätta vara det ett tag till... I brevet som man får när nivån utdelas så står det att det är de 1500 st som reser mest med SAS som får nivån. Oftast har man stora fördelar av att vara Pandion, men i bland är det nästan lite pinsamt ffa när de andra passagerarna med förundrad blick funderar på varför man erbjuds gratis mat, dryck eller nytt bättre säte. Tyvärr sker oftast sätes erbjudandet när man redan har satt sig på plats och allt ligger längst in på hatthyllan... allt som oftast tackar jag nej till att flytta någon rad längre fram pga det.

Är du helt säker på att du läst ditt brev noggrant:)? I mitt brev har det nämnligen stått att det är 2000 !?!?

I det nya brevet står det fortfarande 2000:)

EBP.jpg

Last edited:
Fick brev igår om att jag blivit Pandion från 1/4 detta för första gången. Förra året hade jag 280 leggar inrikes och året 2010 ungefär 175. Har haft årskort inrikes i mer än 10 år och resande har hela tiden legat mellan 110-175 leggar. Men sedan hösten 2010 har resandet ökat. I år hittills 50 så det lär bli uppåt 300 i år. 280 leggar blir ju 420000 baspoäng eftersom Travelpass alltid ger högsta. Kanske kan ge en uppfattning om antalet resor som krävs. Hög frekvens resande ger ju många baspoäng.

Fick samma brev om att min status kvarstår ytterligare ett år. Tack SAS.

Läste i en annan tråd om hur folk ifrågasätter SAS & hela tiden klankar ned på SAS & säger att andra bolag är så mycket bättre. Jag är inte säker på att jag håller med.
Jag flyger hyggligt mycket generellt sett. Som sagt EBP hos SAS, BA Gold så jag har lite att jämföra med.
SAS tycker jag generellt sett står sig hyggligt i jämförelse både i Y & C. Det jag kan sakna hos SAS är destinationer som jag finner hos BA. Mao så föredrar jag SAS, men om de inte flyger dig jag behöver, så väljer jag BA & det sker ganska ofta eftersom jag också då har BA Gold.
Mycket möjligt att jag hade prioriterat annorlunda om jag inte haft EBP, men jag tror inte det utan SAS känns "genuint" om man inte har Dansk crew (förlåt att jag generaliserar, men dansk besättning=sämre service än normalt)

Toppen