Senaste nytt

SAS EuroBonus Pandion - Vad krävs och vilka är förmånerna?

Traveller

Medlem
Du är inte ofta på BC-arrangemang hör jag.

Ingen väljer ju att bli Pandion, så jag tycker att det bara är att tacka och ta emot när SAS bjuder till. Det är mer konstruktivt att diskutera nivåer och innehåll i EuroBonus Diamond.

Den här tar jag som en direkt pik.. :) Tackar!
 

Dr. Miles

Expert
Idag har jag fått veta att min norsk chef har blivit SAS Pandion.
Han flyger och har flugit mycket med SAS, men alla mesta flygningar är inom Norge och med Travel Pass Individual (TPI, årskortsvariant). Han reser inte speciellt mycket utanför Norge (6-8 t/r inom Europa och 1-2 t/r long haul) och definitivt inte med dyra biljetter.

Jag trodde att SAS Pandion brukar inte delas ut till dem som använder TPI men uppenbarligen så är det inte alltid fallet.
 
Jeg tror ikke det er unormalt med Pandion til dem som har Travel Pass og rejser i Europa/Verden ud over det. TPI giver jo en god bund med en pris på mellem 150.000-200.000kr for 12 måneder
 

Nystrom

Medlem
Idag har jag fått veta att min norsk chef har blivit SAS Pandion.
Han flyger och har flugit mycket med SAS, men alla mesta flygningar är inom Norge och med Travel Pass Individual (TPI, årskortsvariant). Han reser inte speciellt mycket utanför Norge (6-8 t/r inom Europa och 1-2 t/r long haul) och definitivt inte med dyra biljetter.

Jag trodde att SAS Pandion brukar inte delas ut till dem som använder TPI men uppenbarligen så är det inte alltid fallet.

Jag har en liknande situation som din chef (TPI samt resemönster, iofs alltid i PLUS) och har efter en mångårig, intensiv höghöjdsträning belönats med EBP. Jag har EBP-kollegor som har meriterat sig enbart med TPI-resande så inget är omöjligt, men som sagt, man får ligga i under flera år......
 

anbrand

Medlem
Jag har en liknande situation som din chef (TPI samt resemönster, iofs alltid i PLUS) och har efter en mångårig, intensiv höghöjdsträning belönats med EBP. Jag har EBP-kollegor som har meriterat sig enbart med TPI-resande så inget är omöjligt, men som sagt, man får ligga i under flera år......

Dito. Rätt företag = kommer med cornflakes paketet :)
 
D

Deleted member 4971

Guest
Står säkert i tråden men är lat. Händer det att ni som är pandion får en personlig hälsningar av crew ombord?
 

Traveller

Medlem
Står säkert i tråden men är lat. Händer det att ni som är pandion får en personlig hälsningar av crew ombord?

Absolut. Det händer mig ofta. Senast då jag klev ombord flighten i onsdags mellan Oslo - Reykavijk. Klapp på axeln och kommentar "kul att se dig ombord igen"... Så är det ofta
 

sasfan

Ny medlem
Hei, om noen har ett bilde av SAS Pandion Smartpass? :) :confused:
Hvis du ikke vil poste public så gjerne send en email her på forumet.

Er forresten ny her inne! :)
 
Last edited:
Toppen