MarcusC
Medlem
Och Paris har hoppat från Europe 2 till Europe 1. En sträcka jag flugit mycket. Det var inget bra!
Det finns ju ingen logik alls i detta ??
Och Paris har hoppat från Europe 2 till Europe 1. En sträcka jag flugit mycket. Det var inget bra!
Ganska korrekt sammanfattning tycker jag.
Jag är inte direkt road över detta! 100% intjäning i economy lät bra, men att de sänker intjäningen för economy extra mellan ARN-CPH vilket är mitt bread and butter gör mig aningens sur. Att de dessutom höjer till 50 segment gjorde inte saken bättre. Jag hade 48 kvalificerade flygningar och 52000 poäng så det hade ju varit på håret om det var iår. Vi får väl se om jag lyckas behålla EBG eller inte, tveksamt faktiskt. Sen kan jag tycka att sådana här ändringar i kvalgränser ska börja gälla vid nästa kvalperiods början. iaf höjningar av kvalgränser.
Det nya systemet börjar gälla 4 maj 2012. Om din kvalificeringsperiod går ut i december kommer en avstämning göras i början på januari 2013 med de regler som gäller då, dvs 50 segment.Träder detta i kraft under denna period och jag måste flyga 50 flygningar i år istället för 40? Eller börjar detta gälla nästa period (2013)?
Det är väl framförallt loungen i Köpenhamn som påverkas i så fall. Det blir ju väsentligt enklare för boende runt Öresund att kvalificera för guld, i alla fall om man gör det på poäng.Spontant oroar jag mig för lounge-komforten. Nu kommer det bli kaos t ex i Scand loungen på ARN, som redan idag ifråga om komfort och klientel påminner mer om Resecentrum i Borlänge än en värdig elit-lounge.
Helt sanslöst!
Försämra för oss som betalar Business/Full Flex och bättra på situationen för övriga?
Farväl EuroBonus!
Guten Tag Miles&More HON Circle?
Spontant oroar jag mig för lounge-komforten. Nu kommer det bli kaos t ex i Scand loungen på ARN, som redan idag ifråga om komfort och klientel påminner mer om Resecentrum i Borlänge än en värdig elit-lounge. Den frågan måste SAS fatta tag i och fixa någon form av differentiering. För att inte tala om att loungen själv behöver en rejäl uppfräschning. Har ni skärskådat mattorna någon gång? Ingen vacker syn.