Senaste nytt

SAS Eurobonus nyheter 2012-02-13: 50k EBG och 100% poäng i ekonomi

Det verkar fungera IT mässigt :) jag har nu bokat en bonusresa för från Skåne i maj plus en normal resa i L-klass, och den ger rätt poäng på alla två ställen. Bra jobbat SAS! :D

Såg detta nu med. Kul med mycket poäng :)

Verkligen.... Eller inte... SAS SÄNKER poängen i economy extra mellan t.ex arn-cph!!! Snacka om att ta sina kunder förgivet och såga av den gren man sitter på!! Men bra jobbat dela ut guldkort i cornflakes paket och fortsätt men den usla servicen så löser nog problemet sig själv.... med tanke på Q1 rapporten!!!!

Verkligen.... Eller inte... SAS SÄNKER poängen i economy extra mellan t.ex arn-cph!!! Snacka om att ta sina kunder förgivet och såga av den gren man sitter på!! Men bra jobbat dela ut guldkort i cornflakes paket och fortsätt men den usla servicen så löser nog problemet sig själv.... med tanke på Q1 rapporten!!!!

SAS sänker poängintjäningen i Economy Extra på ARN-CPH med 150 poäng per sträcka, men ökar den med 350 poäng per sträcka i den andra änden av planet. Det är en tragedi att den nya poängintjäningen kanske inte gynnar just dig, men jag tror nog att de flesta passagerare är av en annan åsikt ;-)

SAS sänker poängintjäningen i Economy Extra på ARN-CPH med 150 poäng per sträcka, men ökar den med 350 poäng per sträcka i den andra änden av planet. Det är en tragedi att den nya poängintjäningen kanske inte gynnar just dig, men jag tror nog att de flesta passagerare är av en annan åsikt ;-)

Jag hör också till dem som tycker det är konstigt/synd att man sänker intjäningen i Economy Extra och Business. Men det är förståeligt eftersom förändringen antagligen krävdes för att få föränringarna att gå jämnt ut.
Idén måste vara att ge en rejäl anledning till "lågrpisjägarna" att inte välja Norwegian.

Jag håller med om att det är galet att sänka intjäningen i Business, det känns inte optimalt om man vill uppmuntra high revenue-passagerare..

Men, en annan grej som dock är bra är att alla UA och US-flighter nu har 100% intjäning mot EB som lägst! Detta gäller från 1/5 och glädjer säkert både ekonmiklass- och Business (Z)-klasspassagerare. En riktigt trevlig nyhet - nu blir det lite miles även US Domestic, även om man flyger Z-klass eller vanlig M.. :)

Se: http://www.sas.se/en/EuroBonus/Earn-points/airlines/United/

Jag håller med om att det är galet att sänka intjäningen i Business, det känns inte optimalt om man vill uppmuntra high revenue-passagerare..

Det är rätt tydligt att de kommit till den förmodligen hyfsat sanna insikten att "high revenue-passagerare" inte är synonymt med folk som åker i premiumkabin. Speciellt inte när allt fler arbetsgivare stiftar lägsta pris-policy och lågkostnadsbolagen inför egna fokus på affärsresande.

Har anslutit mig till skaran som utnyttjat att flyga till LYR (Longyearbyen/Svalbard) för 12 000 p. Dåliga nyheten är ju att det är slut med det nu, priset går upp till 20 000 p. Men har jag förstått det rätt så kommer LYR att fortsätta räknas som norsk inrikes och då kostar det 10 000 p?! Så för oss som har OSL hyfsat nära med tåg kommer det att fortsätta vara en bra deal:)

Har anslutit mig till skaran som utnyttjat att flyga till LYR (Longyearbyen/Svalbard) för 12 000 p. Dåliga nyheten är ju att det är slut med det nu, priset går upp till 20 000 p. Men har jag förstått det rätt så kommer LYR att fortsätta räknas som norsk inrikes och då kostar det 10 000 p?! Så för oss som har OSL hyfsat nära med tåg kommer det att fortsätta vara en bra deal:)

Om det är 10.000p från OSL så ska jag nog ta mig en tur jag med. Har lite Eurobonuspoäng liggandes som aldrig blir använda då jag använder mig av ett annat FFP nu.... Bor problematiskt nog inte nära Oslo när jag är i Sverige (Västerås). Skulle iofs kunna testa Swebus för 280kr T/R VST-OSL.....men vem vill sitta som en sardin i 5h30min:eek: (det kan ju iofs bli ännu ett udda resereportage :p).

Toppen