Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Nivåpoäng) tråd

Jag övergav idén med ZRH och bokade istället en dagstur till Prag via CPH som borde ge 7500 nivåpoäng för 6500 kr. Använde lite poäng också så priset landade på ~4000 kr.

(Nu är jag desperat, men måste ändå fråga)

Visst får man nivåpoängen om man betalar med cash + points?

Jag övergav idén med ZRH och bokade istället en dagstur till Prag via CPH som borde ge 7500 nivåpoäng för 6500 kr. Använde lite poäng också så priset landade på ~4000 kr.

Ja du får både bonuspoäng och nivåpoäng precis som vanligt när du betalar med Cash + points :)

Det blev inte Prag heller! På grund av försening till CPH missade jag anslutningen. En väldigt tillmötesgående (Svensk) SAS-agent på Kastrup hjälpte mig att åka med vändande plan till Hamburg så jag kunde spendera eftermiddagen/kvällen i Köpenhamn i stället. Han bokade också om mig så jag kom hem vid 22 i stället för efter midnatt. Poängen är säkrade i varje fall, och väldigt positivt överraskad av all SAS-personal under resan.

+ Tjänade in en del av biljettpriset p.g.a. förseningen också

Jaha.. åter från 7mån föräldraledighet och på år 7 av 10 till Lifetime Gold. Här behöver någon satsning göras. Period 1/1-31/12.

Har 15.000 poäng och kommer inte hinna resa eco inrikes i tjänsten för segment Lär väl kunna plocka 1500 per månad okt-dec på korten samt få ihop 5000 på concious traveler. Så låt säga 24.500 + lite skvättpoäng på inrikesflighter.

Skulle behöva flyga in 5-7.500 poäng och sedan får jag väl växla in poäng för det sista detta år innan det är som ”vanligt” nästa år.

Finns det några roliga tips? Fram och tillbaka så billigt och snabbt som möjligt..

Jaha.. åter från 7mån föräldraledighet och på år 7 av 10 till Lifetime Gold. Här behöver någon satsning göras. Period 1/1-31/12.

Har 15.000 poäng och kommer inte hinna resa eco inrikes i tjänsten för segment Lär väl kunna plocka 1500 per månad okt-dec på korten samt få ihop 5000 på concious traveler. Så låt säga 24.500 + lite skvättpoäng på inrikesflighter.

Skulle behöva flyga in 5-7.500 poäng och sedan får jag väl växla in poäng för det sista detta år innan det är som ”vanligt” nästa år.

Finns det några roliga tips? Fram och tillbaka så billigt och snabbt som möjligt..
Från vilken flygplats? Folk måste sluta glömma det ;) Blir enklare för folk att hjälpa andra att hitta bra MR!

Jag föredrar weekends i USA, men om så snabbt så möjligt är det väl typ Tyskland, Baltikum som brukar ha bra MRs nuförtiden. Kollade dessutom om det finns något ni behöver handla för barnen o utnyttja nivåpoängen man får via onlineshopping osv!

Toppen