Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Nivåpoäng) tråd

Gick betydligt lättare att få tag på SAS kundtjänst idag. De lyckades inte lösa problemet, men deras IT-avdelning bekräftade att det var en bugg på hemsidan och att fler än jag var drabbad. Skulle försöka lösa problemet under dagen.

Blev också något förvånad över att SAS support inte kunde boka en resa med pengar + poäng.

Korrelationrn mellan flygledarstrejk i Norge och att SAS hemsida inte fungerar som den ska skulle jag säga är helt obefintlig. Det är inte så att vid strejk trycker någon på en knapp för att implementera "random fel" på hemsidan.
Där tror jag du har fel. Jag tror det kan finnas en mycket tydligt korrelation mellan flygledarstrejk I Norge och lasten på sas hemsida och kundtjänst (många fler än vanligt som ska kolla status på sitt flyg, och boka om till annan dag osv).

Att hög last ger upphov till random fel på sas hemsida är ju sedan ett välkänt symptom. Se bara på valfri kampanj .

Där tror jag du har fel. Jag tror det kan finnas en mycket tydligt korrelation mellan flygledarstrejk I Norge och lasten på sas hemsida och kundtjänst (många fler än vanligt som ska kolla status på sitt flyg, och boka om till annan dag osv).

Att hög last ger upphov till random fel på sas hemsida är ju sedan ett välkänt symptom. Se bara på valfri kampanj .
Att det blir påverkan på kundtjänst är tämligen klart.
Funktionella fel på SAS hemsida som drabbar alla tror jag inte beror på strejk hos flygledare. Om det varit så att sidan var helt ur spel hade vi läst om det på fler ställen än i denna tråd kan vi nog vara rätt säkra på.

Fortsättning på min följetong ovan: SAS bokningsystem försöker boka Business Flex i bokningsklass P men enligt agenten på kundtjänst så finns inte P på alla flyg, bara Y fanns tillgängligt. Så hemsidan är inte synkad med bakomliggande system och försöker boka bokningsklasser som inte är tillgängliga, därav det tekniska felet. Det är iaf hypotesen.

Han skulle göra en ticket till IT, men det kommer nog inte vara löst innan jag behöver göra min resa. Så jag får helt enkelt leta efter någon annan resa.

Bra priser i premium till Nordamerika om man behöver göra en MR i höst. Runt 8000kr till Chicago har jag sett för att nämna något.
Helt klart. Hittade för 13,7k T&R GOT-ORD via CPH i premium flex som ger 15k nivåpoäng. Inte illa pinkat om man vill ha en helg eller vecka i Chicago!

Toppen