Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Hamburg är iaf ofta samma gate och du behöver inte göra mef än vända vid gaten. Kan dock vara busgate men är antagligen inga problem ändå.
Åkte ARN-HAM t/r för någon vecka sen, dock inte retur med vändande flyg. Bussgate både vid ankomst och avgång. SAS kör ju Cityjets CRJ-900 till HAM så risken att det ofta blir bussgate är kanske stor? Kan inte svara på hur genomförbart det då skulle vara med direkt retur. Men varför inte göra en heldagsutflykt istället om du har tid? Hamburg är en riktigt trevlig stad att traska runt i några timmar. Lätt som en plätt att ta S-bahn in till Jungfernstieg, så är du mitt i smeten.

Åkte ARN-HAM t/r för någon vecka sen, dock inte retur med vändande flyg. Bussgate både vid ankomst och avgång. SAS kör ju Cityjets CRJ-900 till HAM så risken att det ofta blir bussgate är kanske stor? Kan inte svara på hur genomförbart det då skulle vara med direkt retur. Men varför inte göra en heldagsutflykt istället om du har tid? Hamburg är en riktigt trevlig stad att traska runt i några timmar. Lätt som en plätt att ta S-bahn in till Jungfernstieg, så är du mitt i smeten.
När jag jobbade i Tyskland, körde SAS Boeing 737 på Stockholm-Hamburg medan körde de ATR på Köpenhamn-Hamburg.
Det var alltid bussgate när jag flög Hamburg->Köpenhamn men på Hamburg->Stockholm var oftast vanlig gate med brygga.

Om SAS har bytt flygplanstypen till CRJ på Hamburg-Stockholm, finns det risk att det blir bussgate på Hamburg flygplats.

Hallå, vänder mig till forumet med lite hjälp, behöver 8k poäng på en dags resande och gärna så billigt som möjligt. Är ebs nu, kan åka vilken helg som helst i februari. Hemflygplatsen är ARN. Kan någon förbarma sig? :)

Toppen