Var också lite orolig för det innan jag for, men han i immigration sa bara, ha ett par trevliga timmar i ChicagoFörvisso, men jag kan tänka mig att immigrationen blir misstänksam när de frågor. "Hur länge tänker du stanna?" ..Åh bara 4 timmar.
Var också lite orolig för det innan jag for, men han i immigration sa bara, ha ett par trevliga timmar i ChicagoFörvisso, men jag kan tänka mig att immigrationen blir misstänksam när de frågor. "Hur länge tänker du stanna?" ..Åh bara 4 timmar.
Bara säga att man är i connection och ska flyga vidare. De kommer säkert höja lite på ögonbrynen och undra en del saker men bara säga att man för det för att man behöver poängen. Har du inget annat skumt med dig så lär det inte bli någon längre utfrågningFörvisso, men jag kan tänka mig att immigrationen blir misstänksam när de frågor. "Hur länge tänker du stanna?" ..Åh bara 4 timmar.
Kanske lite off topic, men hur är det med immigrationen i USA om du skall åka med vändande plan? Kan de inte bli lite extra fundersamma?
Har själv funderat på att göra någon MR till USA, men avstått på grund av ev problem i immigrationen.
Inga problem. Vänligen läs den här tråden.Funderar på en SAS EuroBonus Mileage Run till Prag SK 1767 ut och vända tillbaka med samma plan SK 1768 . Funkar det i Prag ? med 40 minuter ? Behöver jag gå genom säkerhetskontrollen eller kan jag bara gå upp till Loungen på en snabb fika ? och sedan steppa tillbaka till gaten ? Har gjort detta när jag flög till Hamburg en gång och då funkade det bra ! blev till och med tid för en Franziskaner min favorit.
Det som räknas är det datum du flög inte när poängen registreras.Har letat en stund men gett upp då tråden blivit lång.
Jag ligger på gränsen till diamond och har min intjäningsperiod 01 dec 2015 - 30 nov 2016. Min sista resa ligger just den 30 nov och blir troligtvis det som höjer min status. Fungerar SAS så väl att även om poängen registreras 5-6 dagar senare och ny period startat att jag "bumpas" eller krävs manuell handpåläggning?