Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Bryant

Medlem
Jag har en MR till Shanghai bokad. ARN-CPH-PVG-CPH-ARN, ut den 1/3 åter hemma den 3/3, en weekend:). Trippla baspoäng och trippla extrapoäng gör att jag behåller guld ett år till.
 

Friskytten

Medlem
... Annars blir det mest spännande förmodligen att 1. se om jag missar outbound CPH-ATH, för då är jag körd. 2. se om jag lyckas med "transfern" på ATH och 3.besättningens reaktion (har gjort liknande hopp på kortsträckor förr, men aldrig såhär många timmar shorthaul på raken).

Är det nån som är mer bekant med ATH som vet om det finns fasttrack, *G-checkin och liknande där? och om OLCI räknas? Som jag uppfattat det är departure och arrivals separerat = måste gå ut ur och sen in igen.

Jag ska på en liknande trip om ett tag, ARN-ATH-ARN för SEK 1485, med 60 minuter att vända på.

Nyfiken på hur det gick för dig, det har varit tyst i tråden så du kanske fastnade på ATH? :rolleyes:
 

Tjaeng

Medlem
Jag ska på en liknande trip om ett tag, ARN-ATH-ARN för SEK 1485, med 60 minuter att vända på.

Nyfiken på hur det gick för dig, det har varit tyst i tråden så du kanske fastnade på ATH? :rolleyes:

Jorå, det gick bra, men CPH-ATH blev 15 minuter försenad, så det var i princip ut, in, security, boarding. Hann inte med lounge (som ligger före security). Poängen trillade in dagen efter. Var väl okej överlag, fick sitta med ledigt mittensäte alla fyra segmenten, varav jag hade exit row ATH-CPH och CPH-ARN. CPH-ATH-CPH flös med en ny A320. hade gärna övernattat i Aten om tid och tidtabell inte vore knepiga. Blev förvånad över ovanligt rikt bufféutbud i CPH-loungen där jag ju svängde förbi två gånger under dagen. köttbullar, räkor, nötbringa och lax samt tillbehör till alla fyra, på samma gång. Kanske söndagsspecialen?
 
Saknar 9000 poäng för att få guld (30 april), så bokade precis följande som kommer ge mig 4600p eller förhoppningsvis 13800 med 3x-kampanjen.

Rutt
OSL - Barcelona BCN 11:05 - 14:30 SK4685
Barcelona BCN - OSL 15:20 - 18:45 SK4686

Datum
Lördag 2 mars.

Pris
2615 NOK

Har ni tips på andra bra resor nu till helgen för en hyfsad peng, så säg till. Kan ju fortfarande avboka denna.
 

OSLflyer

Medlem
Saknar 9000 poäng för att få guld (30 april), så bokade precis följande som kommer ge mig 4600p eller förhoppningsvis 13800 med 3x-kampanjen.

Rutt
OSL - Barcelona BCN 11:05 - 14:30 SK4685
Barcelona BCN - OSL 15:20 - 18:45 SK4686

Datum
Lördag 2 mars.

Synd at jeg ikke så innlegget før idag for jeg var på samme flight til BCN. Og ikke nok med det, jeg tror du hadde toseteren på 736-maskinen og jeg var godt plassert like bak på 10A.

Ble du godt behandlet av crewet?
 
Toppen