Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Åkte Plus Smart i A-klass och fick poäng som att jag åkte Plus Pro (Både ut och hemresan) - Så 150 nivåpoäng extra, lite fin överraskning från milage-run

Fin flygdag igår :)

20250520_094921.jpg

Blev 5 flighter i SAS Plus Smart med Ronneby - Arlanda - CPH - Oslo - Arlanda - Ronneby.

Alla flighter med hög beläggning och samtliga ankom enligt tidtabell :)

3500 levelpoints/5250 bonuspoäng inne på kontot :) Köpte lite biobränsle med och dessa poäng kommer förhoppningsvis nästa vecka :)

Fin flygdag igår :)

Visa bifogad bild 165069

Blev 5 flighter i SAS Plus Smart med Ronneby - Arlanda - CPH - Oslo - Arlanda - Ronneby.

Alla flighter med hög beläggning och samtliga ankom enligt tidtabell :)

3500 levelpoints/5250 bonuspoäng inne på kontot :) Köpte lite biobränsle med och dessa poäng kommer förhoppningsvis nästa vecka :)
Vad kostar en sån resa? Under 3500 kr antar jag , för annars kan man väl lika gärna köpa levelpoängen direkt från SAS när man behöver dem.

Var ser jag hur många poäng man får för en resa? Är det en funktion som tagits bort?

Hej!

Ska boka en Plus Pro Bio CPH-VNO.

Enligt SAS poängtabell ska den ge 1900 poäng (i bokningsklass A) men när jag väljer resan i SAS-appen står det längst ner under rubriken EuroBonus:

Members earn 875 points
Booking class A (outbound), A (inbound)

Hur ska man tolka texten? Gäller den eller poängtabellen? De verkar inte lira ihop alls.

Em annan dum fråga, hus söker ni för att hitta resor för runt 1kr/ baspoäng, jag kommer inte i närheten men det kanske bygger på att jag söker för nära i tid? Jag skulle vilja tjäna så många poäng som möjligt i maj månad. Kommer att behöva köpa resterande poäng för att nå upp till diamond.

Visst finns det inget sista minutenkoncept längre? Tacksam för svar.

Em annan dum fråga, hus söker ni för att hitta resor för runt 1kr/ baspoäng, jag kommer inte i närheten men det kanske bygger på att jag söker för nära i tid? Jag skulle vilja tjäna så många poäng som möjligt i maj månad. Kommer att behöva köpa resterande poäng för att nå upp till diamond.

Visst finns det inget sista minutenkoncept längre? Tacksam för svar.

Ska du komma upp i den poängnivån för individuella flighter så handlar det nog om long-haul eller att gå upp i kabinklass.

Toppen