Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Em annan dum fråga, hus söker ni för att hitta resor för runt 1kr/ baspoäng, jag kommer inte i närheten men det kanske bygger på att jag söker för nära i tid? Jag skulle vilja tjäna så många poäng som möjligt i maj månad. Kommer att behöva köpa resterande poäng för att nå upp till diamond.
Det har rimligen blivit svårare att komma ner i pris per nivåpoäng sedan man inte längre får någon statusboost på nivåpoäng (utan bara på bonuspoäng) och Bio-biljetterna slutade säljas. Så tumregler från t.ex. förra året gäller inte riktigt längre.

• Gilla
Reactions: hco
Jag är ca 5800 poäng ifrån att nå Diamond och min period går ut nu 30 juni. Jag har inte något större behov av Diamond utan det är mer en rolig grej isåfall om jag kan fixa det till en rimlig peng (vilket jag gissar blir svårt på såhär kort varsel).

Någon som har tips på en MR?
Jag kan utgå ifrån ARN eller GOT.
Har lite halv svårt att få ledigt men 1 max 2 dagar borde gå och jag kan åka från och med 17 juni.

Jag kommer få in baspoäng från amex Elite kortet för dom kommer in sista dagen på månaden, kommer nog ha utgifter på minst 20kkr i juni så det borde bli 1200 poäng (6p/100kr) och då saknas 4000 poäng.
Om jag flyger in runt 3000 poäng kan jag ju se hur mycket poäng jag får in från amex i juni och sen köpa baspoäng för dom bakdateras ju

Ska söka själv lite senare idag , hoppas kunna hitta något kul

Jag är ca 5800 poäng ifrån att nå Diamond och min period går ut nu 30 juni. Jag har inte något större behov av Diamond utan det är mer en rolig grej isåfall om jag kan fixa det till en rimlig peng (vilket jag gissar blir svårt på såhär kort varsel).

Någon som har tips på en MR?
Jag kan utgå ifrån ARN eller GOT.
Har lite halv svårt att få ledigt men 1 max 2 dagar borde gå och jag kan åka från och med 17 juni.

Jag kommer få in baspoäng från amex Elite kortet för dom kommer in sista dagen på månaden, kommer nog ha utgifter på minst 20kkr i juni så det borde bli 1200 poäng (6p/100kr) och då saknas 4000 poäng.
Om jag flyger in runt 3000 poäng kan jag ju se hur mycket poäng jag får in från amex i juni och sen köpa baspoäng för dom bakdateras ju

Ska söka själv lite senare idag , hoppas kunna hitta något kul
Tänk på att nivåpoängen från amex den siste baseras på spenden och bonuspoängen från amex första veckan i juni. Dvs spenden NU i juni påverkar inte nivåpoängen du får inte den siste.

Tänk på att nivåpoängen från amex den siste baseras på spenden och bonuspoängen från amex första veckan i juni. Dvs spenden NU i juni påverkar inte nivåpoängen du får inte den siste.
Okej , då har jag missförstått det, tack !
Ser i amex appen att autosweepen för förra månaden är på ca 6200 extrapoäng, det borde bli runt 1700-1800 nivåpoäng som jag får in då sista juni.
Så ca 4000 kvar till Diamond

Okej , då har jag missförstått det, tack !
Ser i amex appen att autosweepen för förra månaden är på ca 6200 extrapoäng, det borde bli runt 1700-1800 nivåpoäng som jag får in då sista juni.
Så ca 4000 kvar till Diamond
Behöver bara multiplicera din senaste EB-sweep med 0,3! Så du bör få ca 1860 nivåpoäng den sista juni.

För flyg kanske bara ta någon plats du gillar i Europa och betala plus pro (ev. bio) för att nå poängen som behövs. Om det saknas några poäng i efterhand så toppar du upp och köper de sista. Så får du något du gillar med flygningen också!

Ett tips är att kolla billiga resor med mellanlandning i någon av hubbarna, helst inte inrikes utan typ ARN-CPH/OSL-XXX eller GOT-CPH/OSL-XXX.
Blir lätt 4000 nivåpoäng så, även i lägre klasser, men BIO är nog en superkraft som ger bra intjäning för pengen.

När du söker, klicka på den lilla (i) ikonen i bokningsflödet för att se bokningsklass så kan du räkna ut intjäning.

1749462175797.png

1749462197777.png

Och använd gärna det utmärkta verktyget för att lätt räkna ihop allting (kräver inlogg?): https://awardplanner.se/tools/eurobonus-earn-points-calculator/

Jag har kollat SAS poängtabell och får det till att SAS Plus/Premium (Klass: A) bör ge 16000 nivå/statuspoäng mellan GOT-ARN-CPH-LAX t.o.r. som EBG. Har jag missat något eller stämmer det?

Last edited:
Jag har kollat SAS poängtabell och får det till att SAS Plus (A) bör ge 16000 nivå/statuspoäng mellan GOT-ARN-CPH-LAX t.o.r. som EBG. Har jag missat något eller stämmer det?
Behöver ange om det är Plus Pro and eller Smart också!
Smart: 700+700+6000 för enkel väg --> Totalt 14 400 nivåpoäng
Pro: 850+850+7500 för enkel väg --> Totalt 18 400 nivåpoäng

Behöver ange om det är Plus Pro and eller Smart också!
Smart: 700+700+6000 för enkel väg --> Totalt 14 400 nivåpoäng
Pro: 850+850+7500 för enkel väg --> Totalt 18 400 nivåpoäng

Detta är en resa efter 1/10. Poängtabellen visar att lägsta poängen för A-klass med SAS-metall är 1000 (som jag gissar att ej återbetalningsbar "Premium"-biljett bör hamna i) mellan GOT-ARN och ARN-CPH och sen 6000 för CPH-LAX. Men vill vara säker innan jag bokar någonting..

Källa: https://www.sas.se/eurobonus/partners/flygbolag/scandinavian-airlines/

Detta är en resa efter 1/10. Poängtabellen visar att lägsta poängen för A-klass med SAS-metall är 1000 (som jag gissar att ej återbetalningsbar "Premium"-biljett bör hamna i) mellan GOT-ARN och ARN-CPH och sen 6000 för CPH-LAX. Men vill vara säker innan jag bokar någonting..

Källa: https://www.sas.se/eurobonus/partners/flygbolag/scandinavian-airlines/
1749716884439.png

Om "ej återbetalningsgar" borde väl det vara som du sa, bara "premium" och då 700p?

Ser nu att SAS IT strulat till det iom att det finns två olika tabeller för resor efter 1/10...

Toppen