Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Hej!

Ska boka en Plus Pro Bio CPH-VNO.

Enligt SAS poängtabell ska den ge 1900 poäng (i bokningsklass A) men när jag väljer resan i SAS-appen står det längst ner under rubriken EuroBonus:

Members earn 875 points
Booking class A (outbound), A (inbound)

Hur ska man tolka texten? Gäller den eller poängtabellen? De verkar inte lira ihop alls.

Skulle nog mer lita på bokningssidan än tabellen på vad du vekrligen kommer få. Sen om det anges annt på tabellen så kan du alltid göra ett claim av det mot kundtjänst efter fullbordat faktum.

Skulle nog mer lita på bokningssidan än tabellen på vad du vekrligen kommer få. Sen om det anges annt på tabellen så kan du alltid göra ett claim av det mot kundtjänst efter fullbordat faktum.

Jag hade gjort tvärtom utifrån mina erfarenheter.
Tabellen har stämt, däremot har det en tid varit kaos med beräkningarna i bokningsdialogen.

Tack för era svar!

Sitter och funderar på en/två eurobonus mileage runs innan min period tar slut i oktober.
Skulle vilja flyga in ca 9500 nivåpoäng, är EBS idag och kan tänka mig att utgå från GOT/LPI/CPH. Skulle helst vilja hålla mig till helger, storhelger eller andra halvan av juli och reser helst i någon form av premiumkabin. Vill gärna hinna se något av destinationen också.

Förväntar mig inga konkreta förslag på resor, men tar gärna emot lite inspiration på billiga alternativ.

Jag åkte PLUS till EWR och tillbaka. Kostade ca 6900kr och gav 8000nivåpoäng, dubbelt för mig iomed julkalendern.

Läst att HEL ska ge bra poäng/kr spenderad, 4 turer under en helg så har du poängen. :)

• Gilla
Reactions: ekf
Främsta nyhet inom level point runs är väl att bio biljetter försvinner efter 30e september. Så vill man köra en run utan att blanda in SAS långlinjer, så blir det svårare därefter. Då bortser jag ifrån att vi inte vet än hur SAS business på shorthaul kommer att prissättas, men billigare lär det inte bli. Jag tror att vi får skapa en ny tråd med tips om billiga hyrbilar under nivåpoäng kampanjer. Blir lite som på Avis 10k tiden fast att man tar ut 5 hyrbilar på en helg från Bromma flygplats för att maxa nivåpoäng.

Jag har just bokat Göteborg - Seoul med retur Bangkok - Göteborg i SAS business smart med stopp i Stockholm och Köpenhamn i båda riktningarna.
Detta bör ge 22000 nivåpoäng och 33000 bonuspoäng. Denna biljett kostade 22800 kronor.
Jag köpte dessutom en enkel från Seoul till Kuala Lumpur med Vietnam Airlines i business för 3700 kronor och det bör ge ungeför 3500 nivåpoäng.
Så lite drygt 1 krona per baspoäng tycker jag är ganska bra.

Jag har just bokat Göteborg - Seoul med retur Bangkok - Göteborg i SAS business smart med stopp i Stockholm och Köpenhamn i båda riktningarna.
Detta bör ge 22000 nivåpoäng och 33000 bonuspoäng. Denna biljett kostade 22800 kronor.
Jag köpte dessutom en enkel från Seoul till Kuala Lumpur med Vietnam Airlines i business för 3700 kronor och det bör ge ungeför 3500 nivåpoäng.
Trevlig resa!
Också sugen på att boka Seoul.

När i tiden är resan?

SAS håller överlag riktigt konkurrenskraftiga priser i Business måste man ändå säga. I flera bolag så kostar samma sträckor lika mycket enkel väg från sina resp hubbar.

Toppen