Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Rapportera gärna här. Jag är också i tankar om att ev boka om jag vet att jag är reggad.
Väldigt lång kö i chatten idag.
Frågade J om hon kunde se om jag var anmäld, hon svarade att de inte kunde se sånt i systemet.
Testade igen och frågade då S istället. Hon kunde direkt se att jag var anmäld och att jag skulle få dubbla poängen för resan :)

Precis avslutat en MR ARN-ATL med SAS Bus Smart på någon kampanj förra våren. där allt funkade mycket bra, säga vad man vill men appen, webben, bil och hotellkbokningarna körde jag för första gången via SAS hemsida. Tycker att de tagit många små steg f4amåt undwr flera år på teknikfronten, bara lite trist att läsa om försämringarna med Skyteam bytet, men det finns ju en bakomliggande anledning som alla känner väl till. Det var också sista gången det rasslade in 11250 bonuspoäng på kontot som inte är nivågrundande. Mixad kabinpersonal på ut och hemresa, bra utbud av mat och dryck bägge vägarna och den enda anmärkningen jag (och andra gubbar i C) var att Ringi är restnoterad :). Ingen katastrof om någon feågar mig och punktligheten tycker jag är bra senaste åren till Nordamerika. En bra resa helt enkelt :)

Last edited:
Hej forumet, behöver tanks upp ett par tusen poäng innan min kvalperiod går ut i juni, helst dagsflygning från ARN, är det HEL eller något annat som funkar bäst ?
TKU, tyvärr låter SAS inte boka retur på samma plan, men är 30 sekunder från tullen till security en våning upp. Så separata biljetter går.
Eller ta en halv-dag i Åbo?

Hej forumet, behöver tanks upp ett par tusen poäng innan min kvalperiod går ut i juni, helst dagsflygning från ARN, är det HEL eller något annat som funkar bäst ?
Läs inlägg några veckor bakåt här i tråden så hittar du förslag. :)

TKU, tyvärr låter SAS inte boka retur på samma plan, men är 30 sekunder från tullen till security en våning upp. Så separata biljetter går.
Anslutningen är tillåten, Minimum Connecting Time som krävs i TKU är bara 15 minuter men SAS hemsida kräver konsekvent minst 1 timme över hela världen. Så det går att boka som en sammanhängande biljett om man ringer in, och är troligen något billigare på det sättet eftersom SEK-biljetterna är lite billigare än EUR-biljetterna.

VAA är en annan destianation som fungerar utmärkt med vändande flyg. Tar max 5 min att gå av planet, ut och igenom säkerthetskontrollen. Troligtvis har inte alla kommit av flyget ännu när man slår sig ned vid gaten. Separata biljetter fungerar bra

Nån som gjort en MR nyligen till någon destination i Europa om get bra med nivåpoäng?
Hamnat lite fel i planeringen och behöver få 7500 poäng innan mars slut och har inte möjlighet att dra till någon destination utanför Europa.

Toppen